Sunday, January 16, 2011

Det är faktiskt liiite ljusare på eftermiddagen...

Åh vilken härlig vårdag! Alldeles ljummet i luften, i alla fall om man jämför med de senaste två månaderna. Det har varit 13 grader och sol, nästan ingen blåst. Superhärligt. När vi gått ut i morse vid halv elva ringde Enya och undrade om jag visste var Irene var. Det gjorde jag, hon var på anniversary mass för en av Brians vänner (som varit död i femton år). Sen erbjöd hon sig att passa barnen om jag ville rida och det tog nog två minuter så satt vi i bilen och var på väg.

Tyvärr regnade det en halv monsun igår så fälten var ganska blöta men jag gjorde lite stärkande och lösgörande skrittarbete, inte att förglömma. När jag var färdig ville Sam rida igen och han fick trava för första gången! Han satt framför mig i sadeln så jag kunde hålla om honom. Gissa vem som var hellycklig? Sen mockade vi och fyllde på hö och vatten till alla hästar, hundar och höns. Vi hann till och med sopa innan Irene kom hem. Vi fick goda mackor till lunch och en supergod äppelkaka och espresso.

När jag kommit hem hade jag fortfarande lite spring i benen så jag lastade in barnen i cykelkärran och fick med mig Paddy. Vi han dock inte så långt innan vi hade punka på extracykeln (den som inte drog kärran). Jag fick promenera tillbaka... Sen lagade vi lite middag och så städade jag huset, för imorgon kommer Julie som ska ställa en massa frågor. Hon arbetar med en jätteundersökning som pågår i Irland just nu. Hon var här och intervjuade oss när Sam var nio månader och nu är nästa del när han är 3 år. Jättekul tycker jag som älskar frågeformulär :D

Sam är så himla söt, hans fantasi har verkligen fått sprutt. Nu serveras det äpple/korv/glass/vad man vill från hans låtsasaffär och flera gånger om dagen flyttar han runt kossorna och hästarna. Han räddar otaliga kattungar som klättrat upp i blomman och inte kan komma ner och senaste är att han är en kyckling. Vanligtvis brukar han vara Timmy, Irenes nya valp och äter som en hund och kryper upp i knät för att gosa eller sova. Men nu är han en liten kyckling. Åhhh gul, säger han. Titta en kyckling :D

Isaac kan säga Ihhhihihi som en häst och gör det typ hela tiden. Han älskar att vara ute och helst hos Irene där det finns höns och hästar. Idag har han smakat hundmat och det ser för vidrigt ut när den bruna stinkande sörjan rinner ut ur munnen på honom. Men det är nog inte giftigt. Tur för honom att han är söt som socker.




Tvättar håret på lillebror.


3 comments:

Emily said...

Vad underbart inlägg, ett inlägg fullt av energi! Skönt att du kom iväg o red, och cykla med hela familjen, otur bara med punka. Här börjar ju också bli varmare tack o lov. Så skönt med lite temeperatur.
Hihihi vad skoj att läsa om när Sam leker o använder sin fantasi till lek. Det dröjer nog inte länge innan Isis är med i fantasi leken.
Underbara bilder, har redan komenterat dem på pix :)
Vad skoj att Sam gillar att rida o att han nu har fått trava, det e stort!
kramkram

Tobbe said...

Det är ju en oerhörd tur att du snart tar hit de små vildgodingarna så man får krama dom (och dig...)
De är så söta båda två på helt olika sätt. Nu är snart all snö borta, men kanske det kommer mer innan ni kommer.
Vi längtar efter er...och så roligt att Paddan följer med!!
Kram PapsMoffa

Anonymous said...

DU LÅTER INTE ISAAC ÄTA MER HUNDMAT! SÅDETSÅ! Ska jag behöva berätta för dig vad hundmat innehåller? Nej, jag tänkte väl det!
Tack för en underbar blogg, igen! Du skriver så lekande lätt så att man känner vinddraget när du susar förbi. Häftigt att pojkarna har så stor glädje av varandra och Emily har säkert helt rätt när hon säger Isaac snart är med i leken. Lite mer aktivt. Våren är mycket blygsam här ännu så länge men jag tror att vi har fått några minuter ljusare här också. Eller... ljusare? I den här grå dimsäcken är det inte lätt att se skillnad! Härligt om ni flyttar hem och lyser upp tillvaron!
puss
mamma