Thursday, November 17, 2011

Isaac är inne i en riktig "kan själv" period, jättesött! Igår när vi lämnat Sam på förskolan stannade han tre meter från bilen och putade med underläppen. Sen gick han fram till mej, tog min hand och stoppade ner min hand i min ficka, sa "ajsa kan felv" och klättrade in i bilsätet alldeles själv.

Han leker jättemycket rollekar ofta alldeles ensam och tycker det är superkul att stoppa in människor och djur i lastbilarna och traktorerna. Han äter fortfarande som en häst.

Sam är ganska trevlig att ha att göra med för tillfället, spelar gärna spel eller hjälper mej med saker. Det är jättelätt att ha med sig honom och han är jättemysig så länge han är på bra humör. Igår blev han skitarg för att jag inte ville skala hans clementin och slängde ner hela min skalhög på golvet. Jag ville inte skala hans clementin och dessutom tyckte jag att han kunde plocka upp skalen han vält ner. En dryg halvtimme av illvrål tog det, sen plockade han upp skalen med hjälp av mej. Jackpot!

Jag håller på att planera deras julklappar för fullt. Min plan är att det ska vara något pedagogiskt men Kul och helst inget som säger brum brum. Har nästan allt ordnat. Sen fyller de ju år strax efter och då har jag tänkt fira först i sverige och sen vi här hemma. Ben och hollys Little kingdom har gjort ett fint slott som jag funderar på.

Annars är det blött och grått här på Irland. Jag har börjat springa igen efter vår mastodontförkylning och det känns jättebra. Jag har en del snickarprojekt att bli klar med innan jul också. Och tiden springer iväg....

2 comments:

Anonymous said...

Så bra att Isaac kan klättra in själv för det där är en rörelse som inte är bra för dåliga ryggar - att stuva in tvååringar i bilstolar. Själv sitter jag mest och drömmer på greenjelly nuförtiden och fascineras över allt roligt som finns. Synd att inte pojkarna fyller år på sommaren så man kunde sprida ut roligheterna. Det skulle du ha tänkt på ;)Fast det verkar ju ärftligt att inte tänka på det...

Tobbe said...

Här handlas det minsann också julklappar - ska bli superkul att se er här, synd att inte Paddy kan vara med! I övrigt är det upp o ner med vardagsrummet, vi ska försöka hinna blir klara till jul....när tomten ska komma!!
Kram pappa