Saturday, March 17, 2012

St patricks day

Jag vet att bilden är suddig men isaac är inte direkt i nån ta-det-lugnt-ålder. Här travar han på son en liten ponny medan latmasken sam sitter i vagnen och säger "fortare fortare" till mej. Vi har varit och matat ankorna idag, och då parkerade jag vid swiss cottage och fick de sista två kilometrarna. Det är en trevlig promenad med staket på båda sidorna så först går jag raskt med båda barnen i vagnen och det är nätt och jämt att vi hinner fram innan de tröttnar och får spel. Sen matar vi ankorna och sen får de gå tillbaka till bilen om de vill.

Åh just det, idag är det st patricks day. Det firade jag genom att handla mat för 200 euro och sen åkte vi till Ballyporeen och tittade på deras parad. Så här såg den ut

http://www.youtube.com/watch?v=eXJy0BYwVVY&feature=youtube_gdata_player

Barnen tyckte det var spännande, mest med alla fordon i slutet.

Nu är jag aptrött och ska bara plocka ihop lite tvätt och gå ner och släcka innan jag går och lägger mej. Hoppas på en löparrunda eller i alls fall en promenad imorrn. Jag är lite låg med energi nu när jag lever på shakes igen.

1 comment:

ulrikaelisabethburman said...

Det kanske är så med pojkar? De är som piggast i två-årsåldern? :) Jag blir alltid nervös när jag tänker på dig och barnen vid den där floden! Skönt att Sam föredrar vagnen då... /puss mamma