Thursday, October 20, 2011

Jaha då har man provat middag på ett femstjärnigt slott också. Jag måste medge att jag var lite orolig innan, med mina smaklökar kan det mesta bli fel. Jag såg framför mej små pluttiga rätter med gåsleverpastej, ankbröst och benig fisk. Jag hade ganska fel. När vi kom dit blev vi välkomnade av slottsmanagern och två servitörer. I den fantastiska hallen satt en kvinna och spelade harpa, mycket stämningsfullt. Det är inget stort slott vi pratar om utan ett ganska lagom. Har finns 12 sovrum med dubbelsängar och två med två sängar. Vi blev guidade runt hotellet och fick se alla de vackert inredda rummen. Jag, som är helt ute när det gäller skvaller, fick reda på att det var här David och Victoria Beckham gifte sig för en massa år sen. Det du Beckie!

Efter en ganska lång väntan fick vi sätta oss till bords, vi var väl 40 Pers allt som allt. En servitör kom och la servetterna i knät och en annan fyllde på med vin och vatten så fort man tagit klunk. Förrätten var fiskkakor, huvudrätten otroligt fin Oxfile eller fisk med skaldjursås. Till efterätt fick vi chokladkaka.

Sen fick vi underhållning från the opera drawing room, tre operasångare, en pianist och en mycket duktig violinist som sjöng och underhöll i en 45 minuter ungefär.

Så har min kväll varit... nu ska jag sova så jag orkar upp och simma imorrn innan frulle.

Kolla www.luttrellstowncastle.com om ni vill se slottet. Det fick till och med mej att bli sugen på att gifta mej!

2 comments:

Emily said...

Sååååå fint slott!! Ojojojoj även jag blev sugen på att gifta mig! :) Tänk att få lägga sig i den sängen och sova en hel natt! :)
Vad snygg du är! Ser riktigt smal och slank ut! Härligt!
Mys nu massor av mamma din! Så skypar vi när mamma åkt hem
kramkram

Anonymous said...

Ja det må jag säga, kan Beckhams gifta sig där så kan det duga åt mig med;-) Jättefint, kan tänka mig det var stämningsfullt, kul att bli lite bortskämd.
Fina kläder:-) ses snart! kram
beckie