Tuesday, March 23, 2010

Dom sover!

Klockan är halv tio och båda mina barn sover. Det blev en lite konstig dag för Sam var helt fel på det sen igår. Eller sen hela veckan typ, för han har inte sovit på långa vägar så länge som han behövt. Så idag sov han middag i nästan fyra timmar. Jag tänkte att han behöver det nog. Och klockan nio gick han och la sig utan ett knyst, jag sa god natt, släckte och låste dörren från utsidan. Kikade in efter fem minuter och då låg han i sängen med Tom Tat men var fortfarande vaken. Sen ammade jag Isaac till sömns i the American room och efter det sov Sam också.

Det är otroligt skönt att vara hemma igen, allt blir så mycket enklare med ett lekrum och ett barnanpassat hus. Jag har haft en härlig men jobbig och stressig semester. Det var såklart härligt att träffa alla och få visa upp min lilla Fisak och min stora Samli. Och mysigt att gå på möhippa och 30-årsfest och middag hos mamma och allt annat som jag gjort. Men det är jättesvårt att anpassa så det passar alla, speciellt för Isaac. Alldeles för många gånger för min smak har han skrikit i bilen - inte kul. Här hemma kan jag anpassa mina dagar efter hans sömn och matrytm. Då händer det ytterst sällan att han skriker numera. Det jobbigaste för Sam har varit att bo i ett hus där det finns så mycket saker man inte får pilla på. Det är inte lätt att vara full av upptäckarlust och inte få utnyttja den! Är man bara två år gammal är det jättesvårt att hålla fingrarna i styr. Det bästa för Sam har varit alla turerna med morfar till grävskopelekplatsen, badbesöken med mormor och museebesöket med mig och Emily. Och såklart eftermiddagen hos Malin, det var verkligen ett andningshål! Aldrig har jag väl blivit så glad av att se en inhägnad trädgård, grävskopor och barn!

Emily, tack för en supermysig fest. Det är så härligt att se dig omgiven av vänner och familj. Du är en toppenpingla och jag hoppas du hade en jättekul kväll. När mamma frågade om jag hade träffat Niklas så var jag ju tvungen att berätta hur söta ni är ihop, och Emily jag började gråta! Ett par glädjetårar rullade för jag tycker ni är så goa ihop, det syns att det är äkta och så rätt! Och då började såklart mamma också gråta haha. Jag är så glad för din skull!

Igår efter vi landat i Dublin stannade vi såklart på Ikea. Jag ville köpa två Anebodaskåp till badrummet där uppe. Förutom dem blev det en Hemnesbyrå (som ligger där uppe i sina paket och bara väntar på att jag ska ha tid att packa upp den) och två solstolar. Hittade ett bord till Sam och två små stolar på extrapris, 10 euro så det kunde vi ju inte låta bli. Idag har jag STÄDAT hela dagen och handlat på Tesco så det blev inget Ikeabygge men imorrn hoppas jag få lite tid. Nu är det dags att fylla tvättmaskinen och borsta bissingarna.

Sam på väg hem från Dublin:


2 comments:

Anonymous said...

jag är ju delvis uppvuxen sådär själv... med intensiva besök i flera dagar hos nära- nära - nära människor. Mysigt, konstigt och inte alltid helt lätt med alla möten och avsked. Puss mamma

Emily said...

ååååå jag blir så varm i kroppen och allt lite rörd när jag läser så fina ord av dig min kära vän!! Jag kan också bli lite gråt mild när jag tänker på hur lycklig jag är just nu!! Puss puss