Thursday, March 4, 2010

Soliga dagar och fågelkvitter



Oj, jag har inte skrivit på hur länge som helst! Livet som tvåbarnsmamma är hektiskt och för det mesta är jag så slut på kvällen att jag inte orkar någonting. Men vi hinner med rätt så mycket på dagen i alla fall! Till exempel har vi varit på öppna förskolan två gånger, denna torsdagen och förra. Det är rätt så oorganiserat, 14 ungar som springer omkring och leker i två timmar i en jättestor och högljudd lokal, och 10 mammor som dricker kaffe. Men Sam tycker det är skoj och han är faktiskt duktig med de andra barnen. Lite groll är det såklart men man måste ju lära sig någonstans.

I söndags var jag på långritt med Hanna och en massa andra människor i Urlingford. Det var en organiserad uteritt som kostade 20 euro och pengarna gick till nåt välgörande ändamål. Eftersom Ginny inte hoppat så mycket och varken hon eller jag är i speciellt bra kondition var vi med i den "lugna" gruppen. Sagt och gjort, vi for iväg i snabb trav/galopp på en grusväg. Efter tio minuter kom vi till en mjuk grässtig i skogen och där hade de lagt 7 granar över vägen så vi fick hoppa. Jätteskoj och Ginny var jätteduktig. Sen följde ungefär 50 hopp, från pluttesmå stockar till större stockar, granar och nerhopp och upphopp och genom vatten och allt möjligt. Jätteskoj - den första timmen. Sen var vi genomsvettiga allihop och väldigt nöjda. Men då fortsatte de liksom bara. Vi fick be dem avbryta haha och ta oss hem. "Men vi har ju inte ens kommit till fältet, där är en massa fälttävlanshinder" Och det var jättefina hinder men jag hoppade inga. Man kan åka upp privat och få tillgång till hindrena själva så det får vi göra istället.

Haha jag måste berätta något roligt. En av mina gamla bekanta (emilie brisad, för er som känner hemme) fick barn häromdagen och jag visade paddy bilden på facebook. "hon ser ut som moder theresa" säger Paddy och det tycker jag är så sött så jag skriver det som kommentar. "min sambo tycker hon ser ut som moder theresa" skrev jag. Och då börjar Paddy fnissa och undrar varför jag kallar honom för macka! Haha vi brukar förkorta sandwich till sambo :D Sött va?

Här är en söt film på Sam, det är inte jag som filmat.... Det är mackan ;)


2 comments:

Mandisen said...

Men jösses, det var det sötaste jag sett på länge! Åh, som jag skrattat! Stackars, stackars Sam som inte har föräldrar som tar upp honom och lägger honom, utan springer efter filmkameran istället! ;-). Jag hade gjort exakt samma sak, hahahaha! Åh, vad ni (och Sam), kommer att glädjas åt den filmen. Det är ju hög prisvarning på den filmen i en funniest home video- tävling!
Vilken modig en, han är, Emilias tilltänkte! Sitta där upp på stora, stora hästen. Ja, varför börja med en liten häst när man kan gå rakt på de stora starka hästarna på en gång?! Han är bra mycket modigare än Milis i alla fall. Jag satte henne på min gamla gunghäst, som nu står i nyrenoverat skick, (bara 12000 kr kostade det mamma och pappa :-o), hemma hos mina föräldrar. Hon vrålade i högan sky av ren och skär panik och då häll jag ju i henne och hästen stod still. Hon får ha hand om hundarna och Sam om hästarna på deras framtida gård ;-).
Kramar till er alla!

Emily said...

STOR TJUT!! WIIII det var det roligast jag någonsin sett!! Att mackan bara kunde hålla sig för skratt det hade jag aldig lyckats med!! Jag sitter här o skrattar så att tårarna sprutar!! HAHAHAAH och så söt han är på hästen, det ser ut som han gillar det o passar bra där!! vad skoj att höra om er lång ritt, bra kämpat!! puss o kram