Friday, February 26, 2010

Jag lovar jag ska njuta av varenda sovmorgon i resten av mitt liv

Ok nu får ni lyssna noga. Först på filmen säger Sam kullerbytta. Sen säger han choklad och marmelad. Efter ett tag hittar han Isaacs kolikdroppar som jag mutar honom med (more, säger han och sen säger han nam nam). Ignorera min opedagogiska uppfostringsmetoder :D




Idag har vi varit i Kilkenny. Jag oroade mig i onödan att det skulle bli jobbigt med ett barn som inte ville ligga i vagnen och bara skrek, för Isaac sov gott hela tiden! Det blev inga skor till Hanna, men hon fick fixa lite annat och jag fick lite nya kläder. En outfit till möhippan och en till Emilys fest, kanonbra!

Denna veckan har jag haft supermycket besök. I måndags var Bridget här, henne jobbade jag ihop med på vårdhemmet. I tisdags var Jenni här, den finska tjejen som också jobbar på Tourwise. Vi åt middag och pratade om män, behövs ibland :) Igår var Linn här, en svensk tjej som bor i Fermoy, halvvägs till Cork. Hon är också svensk och hästtjej och gissa var jag hittade henne. Buke såklart!

Jag är lite butter för jag har inte hunnit rida alls denna veckan. Imorrn ska jag rida och på söndag ska vi på långritt! Vi ska försöka städa huset imorrn också. Jag vet inte vart dagarna tar vägen, men inte sover vi bort dem i alla fall för i morse slog Sam upp ögonen halv sju och var superpigg. Gäsp... Isaacs största intresse just nu är att försöka få tag i tummen. Det är inte helt lätt när man håller handen som en knytnäve :D

Här är Isaac i Kilkenny

3 comments:

Unknown said...

Vet att det låter helt otroligt nu men...du kommer att sakna det! Att vara så behövd 24-7. När barnen var små önskade jag att jag bara skulle få EN dag eller t o m EN timme, bara för mig själv. Nu har jag för många timmar för mig själv och skulle gärna baka eller diska med en lite 2 åring. Är väl meningen när man är i min ålder...hoppas jag kan ge dig en liten stunds paus när du kommer...kanske inte sovmorgon men i alla fall. Marmeald är inte lätt att säga ;) Kram Mosmos

Unknown said...

Menar MARMELAD såklart hihi

Mandisen said...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! :D
Det är allt jag har att säga åt den filmen! Sam är urgullig, och all heder till honom son trots spring i benen stannar kvar och säger marmollolad fjorton gånger! Och din uppgivna "säg nu marmelad så att jag kan få det på film någon gång-mutning" är HELT oslagbar! Jag kommer att skratta hela dagen!!!