Tuesday, February 2, 2010

fortsättning...

Efter fikan i Cork gick vi tillbaka till Penneys och återupptog affärsrensningen. Vi provade och Isaac sov. När vi nästan var klara vaknade han och var jättehungrig igen. Emily skulle springa upp och kolla barnkläder åt Nelly (som numera har en helt fullsmockad garderob kan jag tänka mig) så jag ställde mig mitt bland kläderna och ammade :D Det gick jättebra och ingen verkade bry sig mer än Isaac som var helnöjd.

Dagen efter fylldes med ett Tescobesök och en bergspromenad med Hanna och hundarna i duggregn. Sen var det dags för Emily att åka hem igen :(

Annat som jag hunnit med är att sätta upp ett staket tillsammans med Paddy runt trädgården. Än så länge funkar det toppenbra men Sam är inte alls glad. Han stortjöt i en halvtimme när han insåg att han inte kunde komma ut hihi. Men ack så skönt för oss, nu kan man gå ut en stund utan att få totalsammanbrott eftersom Sam bara vill gå bort och aldrig hem igen.


Jag har gjort något vuxet. Något som fått mig att inse att jag börjar bli gammal. Tänk att jag till exempel ridit i 20 år. Tänk att det är 15 år sen jag gick ut nian. Att det snart är tio år sen vi slutade gymnasiet. Att jag bott på Irland i fem år. Nu ska jag berätta vad det är jag har gjort som fick mig att inse vidden av min ålder. Jag har tappat en plomb. Vad säger ni, 100 på vuxenskalan eller?

Lille Isaac växer som ett ogräs, han väger typ tio kilo och är två fot lång. 56orna har vi lagt undan till nästa barn (inte nödvändigtvis mitt, kanske Hannas, kanske Emilys, kanske någon annans) och nu kör vi på 62or i kläder. Han har haft lite kolik men jag har skaffat Infacol som innehåller simeticone som gör att fisarna inte får något fäste i tarmen utan klumpar ihop sig utan att bubbla och åker snabbare ut ur kroppen. Toppen tycker jag! Och så luktar raparna apelsin, inte heller fel :D

Häromdagen hade jag tvätt ute, den luktade helt underbart!


Nu har jag skrivit mer än vad jag har tid till, dags att hitta på något annat!

Kram

3 comments:

Mandisen said...

Tjenare tantan!
Tappad plomb, det är som sagt inte vuxenpoäng utan mer tantpoäng! Din stackare. Kan du vänta med att fixa tills du kommer hem?
Vad fint det blev med staket och vad underbart med utetorkad tvätt! Det är så skönt att ta på sig sen! Fina bilder både på Ems och Moffapoffa. Önskade att jag också kunde shoppa loss på Pennys. Det hade min garderob behövt!
Nu måste jag gå. Det blev misstänksamt tyst i köket...
Kram!

Anonymous said...

Nej, nej, ni har fel båda två! Tappade plomber är mer tecken på att man har valt fel tandläkare! Själv är jag en gammal tant och har inte tappat en enda plomb. Eller så har jag glömt det...;)

Unknown said...

Håller med min syster...trots att det hänt många saker med mina tänder (t ex att Per skallade mig när han var 1år så jag fick en plasttand)så har jag aldrig tappat en plomb...Åh, hänga ut tvätt...NU saknar jag verkligen en trädgård!!
Kram
Mosmos