Saturday, January 30, 2010

Många besök

Jag ska göra mitt bästa för att uppdatera, hoppas jag hinner!
Jag har haft jättetrevliga besök. Först var det pappa och Anders som kom och vi hade en jättemysig helg. Anders var mycket intresserad av huset och ställde en miljon frågor. Tur att jag varit frågvis innan och kunde svara på nästan allihop! Han tyckte det var intressant att se ett hus byggt i ett annat land och tydligen var det mycket som inte var likadant som i Sverige.

Nu gnäller Isaac, återkommer när han somnat eller lugnat sig, tror visst vi får byta bajsblöja också.

Ja, 24 timmar senare återkom jag. Isaac sover, Sam sover och klockan är halv elva.

Var var jag? Jo, pappa och Anders. Vi åkte såklart ner till Cork en dag för att se vad John Rocha hade att erbjuda. Det är pappas favoritdesigner för er som har missat det. Såklart gjorde han några kap och Anders också. Dessvärre glömde Anders sin påse i en annan affär så när vi kom hem blev han lite ledsen. Vi ringde affären som lovade att hålla kvar påsen och så hade jag en bra anledning att åka tillbaka när Emily var här :D De övriga dagarna åt vi gott, två kvällar på Italienska, en kväll med bacon and cabbage här hemma och en lunch på hotellet. Sentimentala mamman ville såklart ha med Sam på restaurangen, han ville ju också träffa sin morfar. Men se, Sam var mer intresserad av att göra allt annat än att sitta still och umgås med sin morfar. Första kvällen turades vi om att jaga honom. Andra kvällen åkte Paddy hem med sin pizza och Sam för att vi andra tre åtminstone skulle få äta i lugn och ro. Tredje dagen lämnade vi honom hos Irene för att vi skulle kunna äta... Tur att man inte måste gå på restaurang så ofta! Det kan man göra sen när man är gammal och har tråkigt.


Två dagar efter kom Emily på besök. Första kvällen sov hon hos Hanna och de hann med en ridtur i vårvädret. sen kom de hit båda två och vi åt en god middag innan Hanna körde hem igen. Jag och Emily åkte till Cork och shoppade järnet på vår favvoaffär Penneys, vilken lycka! Men det var inte helt komplikationsfritt. Isaac verkar tycka att Penneysluft gör en hungrig, så han vaknade och var vrålhungrig. Det sög i våra kaffetarmar så det passade rätt så bra ändå, så vi gick och fikade och ammade. Nu vaknar Isaac igen och vi ska gå och lägga oss. På återseende.







2 comments:

Tobbe said...

Välkommen tillbaka till bloggen....vi har saknat dig!!
Fin bild på dubbelmoffa och pågarna!!
Tack för en fin helg och en mysig solig tur till Cork samt alla goda pizzor på italienska! Ser fram emot nästa besök i maj.....
Ska också bli kul att få hit er i mars - hoppas att våren kommit då! Nu är det ny snö och storm på väg...

kramar Pappa

Tess said...

Gud va söta dom är!
Fin film, var har du gjort den i för program?
Sitter o ammar o har inte tid o sriva så långt meddelande, men du kan ringa o boka dig nu om du vill, bättre så du e säker..
Blocket finns på salongen..
Kram, o nu ska jag följa din blogg med..va fin den är!