Tuesday, January 19, 2010

Alla sova, tyst det är i huset...

Klockan är tio och jag sitter här utan barn! Ja det är inte så att de har försvunnit på något sätt, utan det blev bara helt smidigt just ikväll. Paddy jobbar så jag är ensam. Isaac somnade i soffan vid halv nio och vid nio började jag lägga Sam. Nya metoden går ut på att rummet mörkläggs (så han inte hoppar runt i sängen) och jag bäddar ner Sam, pussar och säger godnatt. Sen står jag bredvid sängen. Ibland sjunger jag en sång och ibland är jag tyst. Han får böka runt men inte hoppa eller tramsa. Då bäddar jag lugnt ner honom igen. Min mission är att inte bli arg, inte höja rösten och inte ens bli irriterad. Jag vill att mitt budskap till honom ska vara att det spelar ingen roll vad han gör, jag kommer ändå inte att bli arg och han kommer bli nerbäddad gång på gång tills han somnar.

Idag smög jag till och med ut innan han hunnit somna ordentligt, för att kolla Isaac som låg i soffan. Han sov, och gör fortfarande.
Igår och idag har vi haft Annie och Ronan på besök. Det är inte ofta eftersom de för det mesta är ute på de sju haven och leker Rederiet. Så det är alltid trevligt att ha dem här! Denna gången ska de till ett nytt skepp som seglar från Australien och sen ska de på en världsomsegling på 104 dagar! En av dagarna kommer de att docka i Dublin, antagligen någon gång i juli, och vi tänkte åka upp och träffa dem och få titta på skeppet. Hivigt.
På torsdag kommer lilla pappa och hans polare Andy the builder. Jag har tänkt att de med sina erfarna hjärnor ska hjälpa mig att tänka ut en plan på hur jag rent praktiskt ska bygga Sams garderob. Så istället för att sitta här borde jag kolla lite Ikeainteriör, jag hade nämligen tänkt fuska lite om det går med mått och sådär.

Nya bilder på mina coola killar:





1 comment:

Anonymous said...

!=0393=#/83#Q/8&¤#()""? vad jag ville vara där och pussa lite på er! Och särskilt på de där långa tårna som så känsligt hänger ut ur sjalen som små termostater eller nåt. Ha det mysigt med pappa och Anders! Kramar