Saturday, January 16, 2010

Hemresa

Tänkte bara berätta att jag har bokat en resa hem, 12e mars till den 22a mars! Ska bli så mysigt att komma hem till gamla Sverige, känns som en hel evighet sen! Om någon känner sig manad att komma och möta mig på Kastrup betalar jag gladeligen tågbiljetten, jag kommer ha rätt så mycket att släpa på. Det fanns inga flygbiljetter kvar den dagen Hanna skulle åka så jag kommer själv. På denna sidan är det inga problem, Paddy kör mig upp till flygplatsen och hjälper mig att checka in. Sen är det bara flygresan som jag får göra ensam och jag har redan planerat en bärbar dvd att muta med. Tur det bara är två timmars resa säger jag.

Lille Sam har fått en ny frilla, han är hur söt som helst och vi slipper bråka om att borsta håret. Dessutom fick vi reda på att han har jättefina öron! :D Han och Paddy har åkt ut till hans föräldrar och ska hämta hem en gungställning, vi behöver lite aktiviteter för vildingen. Igår kväll var jag ensam med dem och hade bestämt mig för att Sam fick vara uppe tills han tröttnade och jag skulle inte bli arg. Han hade sovit en lång middag ska tilläggas, så att få honom i säng kl 20 var inte att tänka på.
Klockan blev 21 och han såg lite trött ut, allt gick bra och vi satt där uppe i soffan och tittade lite på teve och lite i en bok. När Isaac blev hungrig gick vi in och la oss i sängen och Sam tittade i en annan bok som vi har där. Men rätt snabbt började han sparkas och slåss så vi gick ut igen. Tittade på teve en stund till och klockan blev 22.... klockan blev 22.30 och jag var rätt så trött vid det här laget. Sam började bli terrorist (det blir han när han är trött, ska bara "jävlas" och ha sönder saker/välta ner allt från hyllan och slåss och sparkas om jag säger åt honom att sluta. Så in i sängen igen men jag kunde inte lägga mig bredvid honom för han var så vild. Jag stod i rummet och vaggade Isaac som sov som en stock och väntade ut Sam. Inget hände och till slut satte jag mig på sängen. Då började han sparkas igen och jag varnade honom en gång och sen gick jag ut och stängde dörren. Det tog säkert tio minuter av arga rop från hans sida innan han fattade att jag inte tänkte öppna och efter en kvart började han bli ledsen. Då kom jag in igen och förklarade igen att jag inte vill vara med honom om han sparkas och slåss. Vi la oss i sängen och sen somnade han på tio minuter ungefär, strax efter 23. Härligt. Någon som har tips? Grejjen är att han blir så trött på dagen att det inte går att hålla honom vaken. Han höll på att somna i badet igår på eftermiddagen och somnade med det samma när jag la honom på sin säng. Sen vaknade han efter nån timme och somnade igen i Paddys famn. Det går inte att väcka honom om han inte vill och om han inte får sova så länge han vill blir han jättegrinig.... Svårt dilemma...

Här kommer lite bilder på nya frillan, och sist en på mig bara för att vi är så lika :D








4 comments:

Mandisen said...

Men det är ju helt SJUKT vad lika ni är! Har aldrig sett på maken!!! Underbart! Han blev fantastiskt fin i sin nya frilla. Har du klippt honom? Det blev jättebra.
Usch, vad jobbigt med sömnen. Har tyvärr inget bra tips då vi inte kommit dit ännu, men när du har listat ut hur du ska göra så räknar jag kallt med att du delar med dig av din kunskap och dina erfarenheter ;-).
Jag tror inte att vi skulle vara så bra bärhjälp om vi kom och mötte dig men om andra har förhinder så kommer vi såklart! Åh, vad kul det ska bli att du kommer hem! Vi längtar redan massor efter er alla tre! Kul, kul!
Kramar

Anonymous said...

Hur dags kommer du? Det ordnar sig säkert med någon som kommer och möter. Jag har tyvärr inga bra knep när det gäller Sams sovtider så trösta dig med att man iaf glömmer allt sen för jag tror att du var likadan. Det är nog så en liten kort period till, kanske max till sommaren sen går det över! Nu snart 30 år senare minns jag den perioden som den jobbigaste i mitt liv! Tröst? Puss! Mamma

kajsa said...

mamma skönt att höra att man glömmer och att det blir bättre.

Emily said...

Ska självklart undersöka om jag kan komma o möta dig!! Du vet ju att jag alltid brukar uppskatta att hämta dig!! Just nu har jag inte riktigt koll på hur mitt schema ser ut men jag hör av mig!! Sååå söt Sam blev i sin nya frilla!! puss o kram Ems