Thursday, February 11, 2010

And the colic goes on...

Livet har sin stilla gång, jag gungar bebis i sjalen mesta delen av min tid. Fast mitt på dagen brukar han sova ett par timmar så igår hann vi äta lunch med Jenni och gå en härlig promenad i solen.



Vi har gjort en liten film, jag och Sam och Isaac. Här är den på youtube http://www.youtube.com/watch?v=ztSSLdndow8 och här är den om den funkar här.







Idag har vi varit på 6-veckorskontroll. Lilla trollet var alldeles kärnfrisk, otroligt perfekt och dessutom en väldigt fin bebis tyckte min doktor. Jag fick ta blodtryck, väga mig och prata om preventivmedel. Har ett par kilo kvar till vad jag hellre skulle väga men det kommer nog (med blod, svett och tårar såklart).

Sen var vi hos BVC och vägde och mätte huvudet. För tre veckor sen vägde han 5300 gram och idag hade han gått upp till 6450! Han snittar alltså 400 gram i veckan, inte konstigt han växer ur alla kläder! Snart är det dags att sortera igen, 56orna är helt uteslutet och han har bodysar i 62/68. Snart växer han om Emilia Manda så då kan vi börja skicka kläder till er haha. Liz, barnmorskan, sa idag att han ligger på övre delen av sin kurva.... Men det gjorde Sam också och se hur perfekt han är idag. Hellre en fet bebis än en fet 4-åring!

Vi fick sovmorgon idag, jag och Isaac. Vi var nämligen uppe halva natten, mellan 3 och 5 i morse. Inte speciellt skoj, fy fan vad trött man är då. Så när jag vaknade 10:15 fick jag lite bråttom till doktorn som var klockan 10:40! Vi hann precis. Sen åkte jag till Tesco och handlade lite mat för ikväll kommer Hanna på födelsedagsmiddag. Isaac har sovit sen dess och nu börjar det spänna i mina tuttar, kan han vara så snäll och vakna!

Lägger in lite bilder också på världens sötaste bröder.













6 comments:

Tobbe said...

My God - they really are sweet together.....I get tears in my eyes, and I long to see them again. Soon, I know, but I want to hug them NOW !! (and you of course.....

Vi längtar efter er alla!!
Krama ALLA pågar från Moffmoffpappan!

Emily said...

ååååå vad dem är söta!! Så urgulligt att se storebror Sam pussa o kram sin älskade bror!! ÅÅÅÅ längtar redan tills ni kommer så att jag får mysa med barnen igen o med dig så klart!! Puss o kram

Mandisen said...

Gunga åt öster och gunga åt väster... Stackars Isaac och din rygg att den onda magen inte vill ge med sig. Men han verkade ju i alla fall nöjd och glad igår så det är skönt att den inte alltid håller på att knorra. Vilken fin film på dina pågar Kajsa! Blir alltid väldigt gråtmild när du mixar fin musik och foton! Det verkar som att ni har det varmt och gött på Irland, när man i februari kan springa med rumpan bar! ;-) Jag instämmer med föregående talare om allt. Tobbe, filar du på en ny låt eller övar du på engelskan inför bröllopet? Hehe :D
Nu ska jag baka pizabullar medan Plutt ligger och snusar.
Kramar i drivor!

Anonymous said...

Om ett år kommer han att väga 20 kg om han fortsätter sådär...

Unknown said...

Meh hur söta barn har du bakat?! Helt ljuvliga!
Kram
Mosmos

Sofia said...

Nu har jag hittat hit! Vilken underbar video på småkillarna! Me like! :)