Tuesday, February 16, 2010

Strävsamt

Dagen sammanfattad:

07:00 Sam vaknar och kryper över till mig och Isaac. HEJ BEBIS utropar han glatt (jag vet, sött, men inte klockan 7 på morgonen). Isaac vaknar. Sam och Paddy går upp.

07:00-08:30, vi ammar, byter blöja, ammar lite till, rapar, ammar och somnar igen.

09:30 Jag och Isaac går upp till melodin av Sams utbrott för att han inte fick något.

10:00 hade jag planerat att åka till Tesco.

11:00 kommer jag iväg. Dock för sent för att åka till Tesco eftersom jag ska träffa Eleanor 11:30. Väl på parkeringen blir Isaac jättehungrig så jag ammar honom. Eleanor kommer och sätter sig i bilen.

11:45 Jag och Eleanor bestämmer oss för att gå en promenad tills Isaac har somnat. Jag kör genom en härligt kladdig Grand Danois skit och önskar att jag inte hade såna djupa spår i mina däck.

12:30 Sitter vi på café och ska börja äta lunch. Isaac vaknar och är hungrig. Jag byter ammar, äter soppa och en halv panini och dricker två glas vatten. Isaac somnar i mitt knä.

13:30 kör jag till Tesco. Sätter Isaac i en spädbarnsinsats i kundvagnen. Kommer ca 4 minuter in i affären, Isaac bajsar. Tur att de har ett bytes/amningsrum. Ammar. Sätter tillbaka honom i vagnen. Isaac är inte alls nöjd med det utan kände för lite närhet. Jag bär honom (6450 gram) tills han har somnat. Lägger tillbaka honom i vagnen och hinner plocka två tomater innan han uttrycker sitt missnöje över närhetsbristen. Jag tar upp honom (6450 gram) igen och går vidare. Han somnar efter en stund och när han sover riktigt gott smyger jag ner honom i vagnen igen. Två minuter senare är han klarvaken. Två minuter efter det är han oglad. Jag tar upp honom och shoppar resten av affären (typ hälften) med Isaac (6450 gram) i mina armar, samtidigt som jag puttar vagnen och plockar till mig varor. Lyckas lägga ner honom när jag betalar och kassörskan säger "åh vilken liten ängel, så snäll han är".

15:30 jag kör hem. Paddy lagar pytt i panna.

17:00 Paddy åker och jobbar. Sam är hungrig och vill ha en macka. Jag gör en macka till honom och var gång jag försöker bre smör hoppar han upp i vagnen (som kan tippa över) och var gång jag tar ner honom från vagnen springer han till köksbänken och gräver ner handen i osten.

18:30 Sam bajsar i en tom Pamperskartong i sitt rum. Däri ligger även ett mjukisdjur. Han kissar på golvet. Bajset rinner längs med benet så när han kommer ut till mig i köket för att berätta att han bajsat ligger det ett bajsspår på golvet. Sam får duscha. Efter duschen ställer jag in kartongen på badrummet och torkar upp resten. Isaac ligger i sin vagn och är lite missnöjd. När jag kommer in på badrummet har Sam kastat mjukisdjuret i toaletten. Bajs, säger han.

19:00 Isaac i sjalen, gungar och klappar rumpa. Sam i pyjamas äter välling.

19:50 Sam ligger i sängen, Isaac sover.

20:30 Isaac vaknar. Vi byter blöja och ammar. Han somnar gott på kudden i mitt knä. Eftersom hundarna inte fått mat lägger jag ner Isaac i vagnen och matar hundarna. Och tro det eller ej, där har han legat i tio minuter utan att vakna! TJohopp!

8 comments:

Anonymous said...

Visserligen brukar man förknippa "det strävsamma paret" med några andra, men det låter ju onekligen lite körigt. Å andra sidan måste det ju vara fantastiskt att ha Paddy hemma på dagarna! Vi längtar mycket efter dina härliga, fina pojkar och dej! Kram mamma

Emily said...

ojojojjojojojj Lova mig att du klappar dig själv på axeln varje dag för det förtjänar du liksom alla andra småbarns mammor för oj vilket fullt schema!! När F-n hinner du med att äta, duscha, gå på toa ect?? Tack o lov är detta bara en kort tid som det är så här intensivt men ändå du är verkligen stark som orkar med detta, även om det inte känns som det alltid så gör du de3t i alla fall!! O du har två underbara barn!! Trotts att Sam bajsade i fel hål så bajsade han i alla fall i ett uppsamlingskärl!! :) Samart tänkt!! ;) Kämpa på min kära!! Föresten så kommer jag mer än gärna o hämtar er på kastrup om du vill/behöver hjälp för jag är ledig hela den 12 mars!! Mega många kramar

Tess said...

Hahhahhahhah
Så är det här oxå, full rulle med 2...vad har vi gett oss in i??
Kramar Tess

Anonymous said...

hehe ojoj, verkar som Sam tar på största allvar att underhålla er hela dagarna;-)
Verkligen imponerad av att du klarar av allt, även om du säkert känner att du inte gör det stundtals men du är grym Kajsa!!!! Sam och Isaac ser jättefina ut:-) Snart ses vi!!
Helt underbart att rida igen, dessutom hoppa, jiipiie! Jag blir gärna medryttare till G;-)
kram
beckie

kajsa said...

Haha therese jag vet inte riktigt... är det för sent att ångra sig? ;)

Carro said...

ah det är helt tokigt! :-P shit vilket tålamod du har gumman!! *impad* själv hade jag varit en blöt fläck på golvet/gräsmattan efter hundskiten ;'-(

duktig!

puss

Mandisen said...

OJ, det har aldrig hänt att jag är sjunde kommentaren på den här bloggen! Way to go alla andra! Ja, det låter inte som att du har det lätt men det är väl bara så det ska vara. På något sätt orkar man ju eftersom man för det mesta möts av glädje och idel leenden från de små liven. Kan inte fatta att din "lille" påg väger 6,5 kg! Inte ens två månader gammal, DET gör du bra! ;-)
Tack än en gång för julklappen!
Saknar dig som alltid, fast nu mer än någonsin för det var så länge sedan jag verkligen hade tid att skriva eller prata med dig.
Kramar

Unknown said...

Vilken supermamma du är, Kajsa!! Hoppas jag kan avlasta dig lite när du kommer hit snart! Kram
Mosmos