Saturday, February 20, 2010

inte bara jämmer och elände!

Vad glad jag blir att så många kommenterar! Jag kämpar för att hinna skriva för jag vet hur roligt jag kommer tycka det är sen i efterhand, men det är inte alla dagar jag ens har tid att skita, så det får bli som det blir!


Nu har plutt äntligen somnat gott i sjalen. Han har haft en skum dag. Först gick han upp vid halv åtta i morse, sen var han vaken mer eller mindre hela förmiddagen, sov en kvart här och en kvart där. Sen gick jag en promenad i bergen och då sov han i vagnen, och sen sov han hela vägen hem, vi sov middag ihop och sen gick jag upp. 5 timmar allt som allt blev den lilla luren! Och sen har han varit vaken från 18 till nu, 23... Och de senaste två timmarna allt annat än nöjd.


Storebror Sam har fått nån släng av nåt, haft feber från och till ett par dagar och kräktes en gång. Han däckade helt slut klockan 18 (precis innan Isaac vaknade) och har redan vaknat till tre gånger och varit ledsen. Hoppas han sover hela natten också, men är man sjuk måste man ju ha lite extra sömn. Paddy har också varit sjuk, samma som Sam, så det har varit extra kämpigt ett par dagar. Imorrn tänkte jag hinna rida om det är ok väder. Nästa söndag ska jag och Ginny på en sponsored ride i Urlingford, tillsammans med Hanna och en massa andra människor. Det kostar 25 euro och så går pengarna till någon välgörenhet. Isaac ska vara hemma hos Paddy och Sam, första gången de är ensamma!


Vi har slängt ihop en liten film, här kommer den:






Och här kommer en liten bild från bergen idag





7 grader och sol :)

5 comments:

Emily said...

Men vad roligt att höra att ni ska iväg med hästarna!! O att pappa P ska vara hemma ensam med de små liven!! Vad skönt för dig att få någon liten egen stund, fast du nog kommer sakna dem!! Vad skönt att Isaac verkar må bättre synd bara om storebror!! pussa dem så gott från mig!! Kramkram

Tobbe said...

Sju grader o sol!! Det låter som musik i våra öron här på Nordpolen!
Solen gjorde ett tafatt försök att hitta en glipa mellan molnen igår, men lyckades föga!
Tuff tid du har nu, hoppas att vi kan avlasta dig lite när du kommer över, så att du kan ladda dina batterier ordentligt. Den jobbiga tiden blir så småningom ett minne blott (men ett kärt minne... )- tro mig.
Kram från en tvåbarnspappa.

Carro said...

åååh så avis jag blir på ert fina väder! Måste va riktigt skönt för er att kunna komma ut, å ja du upp på hästryggen igen. härligt!

å tack för filmen... skrattade gott hahaha ;-)

pussar å njut av solen för oss också!! :-)

Emily said...

kunde äntligen se filmen....så typiskt dig...hahahahahahhaha men lite härligt sprutbajs ljud har nog ingen dött av!!! hahahah han är underbart söt!! puss o kram

Mandisen said...

Det är en så söt film! Jag minns att jag gjorde en likadan när E var liten men då filmade jag henne för att få hennes söta små ljud på film. Bajs-ljudet var bara bonus! Emilia älskar dina filmer. När hon hör att vi sätter på dem så kryper hon fram till oss och sträcker upp armarna i luften! Hon vill också se! Vi får Skypa snart igen så att barnen kan se varandra. Och vi såklart!
Det är skönt att det inte bara är kolik-jobbigt hela tiden. Skönt att febern och kräkset gick över så snabbt. Inte kul med sjuka barn och DEFINITIVT inte kul med en sjuk man ;-).
Kram