Sunday, March 7, 2010

Nu är det vår!

Jag har också varit dålig på att blogga denna veckan, men det går i ett här hemma. De enda stunderna jag sitter vid datorn är när jag ammar, och då är det ingen hit att skriva blogg. Nu sover båda barnen efter en härlig dag men rätt så jobbig kväll. I morse var Irene här med Ginny och jag motionerade henne på fältet medan Isaac sov och Sam klättrade på grävmaskinen (under uppsikt av Irene såklart). Sen blev det lunch och jag hann skrubba två köksskåpsdörrar innan Isaac vaknade. Efter lite lek, en slurk mjölk och en slurk mjölk till var det dags för lite mer sömn. Då åkte vi ut till Irene och mockade och drack kaffe och nybakad äppelkaka. Mumsens! Sen vaknade Isaac och var lite upprörd över något så vi åkte hem. På vägen hem somnade båda två. Isaac vaknade när jag stannade bilen men Sam sov en timme till. När han vaknade var han såååå grumpy. Jättedåligt humör resten av kvällen och Isaac också. Sen tog det år och dag för Sam att somna, han höll på och tända lampan hela tiden och när jag kom in hade han tagit av blöja och byxor och kissat på golvet. Blöt, sa han.

Nåja, klockan nio sov de båda två, Isaac här i sjalen och Sam till slut i sängen. Jag har krängt ett halvt choklad och ett glas vin och tittat på ponnyakuten.

Jag har byggt lite denna veckan. Först byggde jag en låda som ska stå under öppna spisen och jämt vara full med ved, kol och torv. Den är typ färdig men ska slipas. Fram- och baksidan är nämligen av rå ek och den är inte speciellt slät. Så imorrn ska jag låna en slipmaskin av Dave och försöka slipa lite. Sen ska den lackas tror jag. Jag brukar föredra att olja den men eftersom vi eldar rätt mycket med kol och torv så vill jag att den ska gå och göra någorlunda ren. Ni får se sen, när den är klar.

Sen byggde jag en odlingslåda av gamla staketplank! Den har inte kostat mig någonting, jag återanvände till och med spiken! Sen kom Paddy med grävis och hällde på med jord. Nu ska jag bara jämna ut och sen köper jag lite odlingsjord och häller ovanpå och så ser vi om något vill växa! Ogräs antagligen :D




Isaac växer och växer och vi har redan börjat sålla ut 62:orna. Nu är det 68 som gäller och han har till och med haft nån 74:a. I bodys och pyjamas är 3-6 månader för litet.... Nu får jag gå igenom alla banankartongerna igen... Här har han snott Sams mössa och tror att han är lide cool. 10 veckor på onsdag, vart tar tiden vägen?

Och det här ser ni vad det är va? Inte en dag för sent. Min japanska körsbärsbuske har spräckt de första knopparna, så himla mysigt! Nu är det vår!

4 comments:

Anonymous said...

Tack kära älskade dotter för alla bloggar! Jag hade inte stått ut utan dem - knappt med dem! STACKARS KRISTINAS MAMMA!! puss mamma

Mandisen said...

Jag instämmer med föregående talare! Så kul att följa er men ännu roligare att snart få ha er här i verkligheten! Åh, vad kul det ska bli. Fina våriga bilder du har lagt upp. Jag är också så glad för varenda litet vårtecken som nu poppar upp lite här och var.
Stora kramar som varar ända till fredag!

Mandisen said...

Undra förresten om Isaac kan ha Emilias gamla overall i stl 68. Likadan som den han fick i stl.62. Ni får prova när ni kommer!

Unknown said...

Längtar tills ni kommer hit så man får se godingarna (ja, du också!) på riktigt.
Kram
Mosmos