Monday, July 5, 2010

Nagellacksmålande väcker bebis

Stackars Isi är sjuk :( Han har fått ett virus i luftrören och är alldeles täppt. I förrgår natt gick det ganska bra att sova men han rosslade och väste lite. Igår natt kunde han inte sova alls och inte kunde han hosta upp slemmet heller. Så vid tio ringde jag hem Paddy, och tillsammans ringde vi Caredoc som är en doktor man går till med oakuta besvär på natten. De tyckte vi skulle kolla upp Isi eftersom han var så liten, så vid tolv på natten satte vi oss i bilen och åkte in till Clonmel, jag och Isi. Det kändes lite skumt för det är inget ställe som är öppet hela tiden utan man bestämmer med dem på telefon om man ska komma dit och så kommer det en doktor. Så när jag kom var det alldeles mörkt och doktorn och medhjälparen satt i sin bil. De tände och öppnade huset (en del av sjukhuset) och vi gick in i samma rum som Isi fått sin tuberkulosspruta i förra måndagen. Doktorn presenterade sig inte men han såg lite ut som Stellan Skarsgård med sin snelugg och tjocka mage. Han tittade Isi i munnen och öronen och tog tempen. Sen lyssnade han på ryggen och magen. Isi tyckte han var lite läskig och gjorde sitt bästa för att förmedla det till mig. Sen blandade Stellan två rosa piller med lite vatten i ett provrör, såna provrör som jag gjort femhundra kissprov i...

Och så fick vi ett recept och sen fick vi betala 60 euro. När vi kom hem fick Isi det rosa vattnet och sen somnade vi. Idag har jag hämtat receptet och de rosa pluttarna var steroider. Jag tror att det är svårt för så små barn att hosta själva och han ville få ner svullnaden i halsen. Känns inte helt kul att ge steroider till ett litet barn men å andra sidan måste vi sova och andas. Sen fick vi hostmedicin också. Hoppas han är bättre imorrn och att vi andra slipper få vad det nu är han har.

Här kommer en liten film på mina godisbitar, Sam 2½ och Isi 6 månader:



Här kan ni titta på Sams traktorförarskicklighet.



Och till sist, lite Isi som äter sötpotatis alldeles själv.

2 comments:

Anonymous said...

Ljuvliga filmer! Så himla roliga de kommer att vara när de blir stora! Pojkarna, alltså... Hur sparar du dem? Eller kommer de att sväva runt här för evigt?
Roligt att läsa hur nattliga sjuhusbesök går till, fast det var tråkigt att Isaac blev sjuk! Skönt att han är bättre idag!
Puss
mamma

Emily said...

har nu äntligen sett filmerna, när jag kollar din blog på jobb så kan jag inte se filmerna, får inte ladda ner program i heller.. men vad det är skoj att se filmerna, allt blir så mkt mer verkligt. Så roligt att se Sam o Isaacs samspel. Underbart!! Kramkram