Thursday, August 26, 2010

Ok då




Hej!

Jag heter Kajsa.

Jag har haft lite skrivkramp. Jag tror det beror på att Jennis boot camp gör att jag alltid är helt slut i rutan. Dessutom är det trevligt med IRLsällskap och då blir det genast mindre tid vid datorn. Vi har varit jätteduktiga och motionerar som bara den och igår SPRANG (läs: joggade jättesakta) jag i 2km, något jag trodde var stört omöjligt. Men det gick jättebra och jag var inte ens särskilt trött när jag kom tillbaka. Dock har jag forskat lite och läst att konditionen kommer snabbare än vad som är bra för kroppen, så man ska ta det jätteförsiktigt så man inte får benhinneinflammationer och knäskador och sånt.

Igår var jag uppe i Dublin och hämtade hem Hanna, som ska vara här hos oss och hjälpa till med barnpassning. Det tog inte mer än två minuter efter att hon kommit tills Sam kallade :Hanna kom! Så för honom var det inga problem alls. Isaac är nog lite mer svårflörtad och väldigt förtjust i sin mamma, men det ska nog gå så småningom också.

Isaac ja, han har utvecklats otroligt mycket! Han kryper och reser sig upp mot allt! Är näst intill omöjlig att lägga för han vill bara upptäcka hela tiden. Idag t ex när vi godnattammade fick han syn på kontakten i väggen och tyckte den var superspännande! EH EH EH sa han och kröp bort. När jag försökte locka med lite tutte vred han på sig som en vild ål och ville inte alls somna. Så det fick bli lite "bumpa bebis" i famnen innan John Blund kom. Han och Sam är jättegoa ibland, kramas och kittlas och de kan bada bredvid varann i var sin balja. Men nu är det inte långt kvar tills vi har ett badkar! Vi har faktiskt alla delarna till ett färdigt badrum men det har kommit en massa andra saker i vägen, typ Paddys bil skulle fixas inför besiktningen och så fick vi göra i ordning Hannas rum innan hon kom.

Ja traktorsängen blev också färdig och just nu sover Sam i den för fjärde natten. Det går sådär. Han vill inte sova där men när han väl somnat sover han mycket bättre än i stora sängen. Jag är lite kluven, det är ju inte så att jag vill kasta ut honom från sovrummet eller så, och hade han sovit sämre hade jag definitivt backat ett steg. Men från att ha vaknat fyra gånger per natt har han inte vaknat alls i tre nätter. Kanske har han legat och väntat på att Paddy skulle komma hem de andra nätterna?



Här kommer två youtubelänkar också, jag har inte tid att ladda upp dem här också.




1 comment:

Anonymous said...

Om jag har förstått det rätt... så fungerar det så här:
JU FLER KOMMENTARER DESTO SNABBARE NÄSTA BLOGG???
puss mamma
Skriv annars kommer jag snart och hälsar på!