Tuesday, August 31, 2010

Träningsmani

Oj vad vi motionerar! Idag har vi varit på en 4-km runda i bergen, lite offroad och nystigsupptäckande. Härligt! Igår sprang jag 3 km utan att dö, kändes faktiskt jättebra och vilken kick för mitt självförtroende som i 15 år har intalat mig att jag inte tycker om att springa...

På en vecka hinner jag med ca 2 ridpass, 3 bergspromenader, 2 löppass och 3 pilatespass. Inte illa pinkat för en tvåbarnsmamma! Det roligaste är nog att jag redan känner skillnad. Pilatesen har gjort mig mer graciös och ovandelen av min mage (som ju stod ut rätt bra) har minskat rätt så bra. Jag vet inte om jag är så mycket lättare men muskler väger ju mer än fett så jag tänker inte ens väga mig. Gps i telefonen är skitkul och nyttigt också! Jag ser vilket tempo jag håller när jag springer och hur långt jag sprungit. Sen visar den på en karta också men det är mest skoj när vi går i bergen, för att se hur långt vi gått. Tydligen är det bra när man springer att inte springa så fort. Så just nu håller jag mig i ett 7:30 min/km tempo vilket är rätt så sakta. Jag blir inte superanfådd och jag får inte mjölksyra. Snabba människor kan springa i ett 4:00 min/km tempo. När vi går i bergen brukar vi hålla ett 9:30 min/km tempo, alltså går vi ca 6 km i timmen.

Det händer lite saker med badrummet här hemma. Vi har fått en duschvägg och den har blivit putsad, och ikväll har vi satt fötter på badkaret. Sen är det meningen att det ska muras in sådär snyggt och mosaikas.

Isi blev 8 månader i tisdags och håller på att växa ur 74:orna på riktigt. Han står upp mot allt och är en skitgosig unge. Han älskar att charma och kramas och pussas och när han ser mej eller Paddy blir han helt lycklig och sparkar med armar och ben och rynkar näsan som en liten mops. Så jäkla sött.

Sam är nästan helt pottränad, även om han helst bajsar på gräsmattan. Men vi har aldrig blöja på dagarna längre, tar bara med extra byxor och kalsingar om vi ska någonstans. Han kan säga en massa saker, b la kalsong och yoghurt (yoput) och ketchup (kepuch). Jag brukar hitta på en massa sånger hela tiden men tydligen är det inte så kul för idag sa han till mej "Neej mamma inte sjunga" Haha. Om man frågar honom om han vill kissa på toaletten och han inte vill det säger han "Nej tack" vänligt men bestämt. Han sover alldeles själv i traktorsängen för det mesta hela nätterna och oftast sover han mellan 20-07:15. Kanonskönt!




Här kommer lite bilder. Sam är så himla duktig och kan sitta alldeles själv på Ginny nu. Och så la jag in en bild på traktorsängen för er som inte redan sett den. Nu väntar Jenni på mig, trots att det bara är 15 minuter kvar till läggdags ska vi göra pilates! Hej på er!






4 comments:

Emily said...

Det är så himla skoj att ddu kommit igång med träningen på riktigt, fortsätt med det det är jäkligt bra gjort av dig!
Vilka underbara filmer, som Isaac växer, en riktig lillkille o Sam så mycket lugnare o morgnare om man nu kan använda det uttrycket han verkar vara. Så skoj dem kommer ha tillsammans framöver!
Traktorsängen är jätte fin!
Tycker Sam om att sitta på Ginny?
Skulle han vilja rida? Har han provat?

kramkram

Tobbe said...

Tusen tack för alla fina bilder och filmer - det är bara det att man längtar så när man ser dom...(och dig, fast du syns ju inte så mycket!!) Kul att ni snart kommer hit igen, du och lille Isaac.
Kram Papps

Anonymous said...

Härligt att Isaac också kan börja vara med på "tåget". Det är ju mycket roligare att köra plastbil än att ligga i en vagn och titta på några mjukisdjur...
Jag håller med morfar - det kliar i pussmunnen här... Anders vill följa med och fira efter-jul hos er - men det är ju sjukt länge till dess!!! Hur ska jag klara det?
Sedan är jag djupt imponerad av din fys-karriär! Inte lätt att ta tag i sig sådär! När du flyttar hem ska jag utnyttja dig...;)

Tess said...

Vilken cool säng!!!