Saturday, June 11, 2011

För första gången på en vecka har jag gått och lagt mig utan att isaac har bett om det. Eller bett och bett, han vaknar och låter som en mistlur tills han får mjölk. Jag förstår faktiskt kvinnor som åker iväg ett par dagar medan männen får ta avvänjningen. Tänk vad skönt att åka på semester och komma tillbaka till ett barn som somnar själv! Hihi.

Vi håller på med en liten leksaksuppdatering här, för det första har leksaker ett ganska tufft liv här och för det andra växer de ju ifrån ganska mycket. Just nu är det åkfordon som gäller, gärna i hög fart inomhus. Sam älskar släp och vill gärna att man fäster dockvagnen bakom traktorn.

- Vart är du på väg, Sam?

- I go to spolan. I be back soon.

Sam behöver verkligen ett par veckor i Sverige med svenska runtomkring sig, nu svarar han på engelska nästan hela tiden. Jag är inte jätteorolig, vi kommer ju ändå bo i Sverige så småningom så då blir engelskan andraspråk.

Isaac härmar hej vilt och säger säkert 150 ord. Han vet vad de flesta betyder och använder dem i rätt sammanhang. Han har precis börjat testa lite gränser och igår var första gången han fick en konsekvens av sitt handlande. Barnen badade och de började plaska. Jag sa åt dem att sluta och Sam slutade, men Isaac fortsatte, sa jag hotade med att han fick komma upp. Tre chanser senare fick han komma upp.

Nu är jag aptrött igen, men vill bara säga att datumen jag kommer hem i sommar är 22 juni - 11 juli och 21 - 28 juli för mig och Isaac, de senare för att gå på bröllop och BAO konsert!

God natt

1 comment:

Tobbe said...

Det är bra att ni kommer snart. Vi behöver alltid grävmaskinister här!!
Sam kommer nog att prata som han ska så småningom - det är nog inte helt lätt med två språk hela tiden...plus Irenes special...
Längtar efter er alla!
Pappmoff