Sunday, June 19, 2011

Härmed tilldelar jag mig själv priset för årets sämsta självdiciplin. Jag lyckas aldrig gå och lägga mig i tid, och på sistone har jag fått så jäkla lite gjort att jag borde avskedas.

Två kvällar kvar tills vi flyger till Sverige. Två kvällar att tvätta, fixa lite grejer, åka till Tesco och handla flyggodis och en mutdvd, åka till woodies och köpa två nya krukor, så att jag i alla fall slipper ha dåligt samvete för de två blommorna som sakta dör i sina för små krukor. Och så ska jag packa, bestämma vad jag och pojkarna behöver för de närmsta tre veckorna. Naturligtvis ska jag även jobba både måndag och tisdag. Imorgon får det bli Tesco och woodies med ett barn efter jobb. Lite pyssel på kvällen.

Jag har funderat på att införa ett sånt där belöningsschema åt mej själv för att jag lägger mej i tid. Lämplig belöning för tio stjärnor kan vara en begagnad överhandsfräs, eller kanske en armficka till min telefon. Jag får fundera vidare på det helt klart. Nu ska jag sova.

På bilderna - jag och isaac i Dublin, isaac jagar fåglarna i st stephens green, isaac leker med nya piratskeppet, sam på promenad och tre björkbebisar som jag hittade i skogen. Tyvärr kommer nog kaninerna äta upp dem...

2 comments:

Anonymous said...

Åh ska du testa att plantera björkar? Coolt:-)
Det blir ju alltid så när man ska iväg, stressigt stressigt flera dagar innan. Du får slappna av när du är på plats i Sverige:-)
Ses snart!
kram
beckie

Anonymous said...

Vi har massor av björksly (!) i stugan! Jag tycker inte att du riktigt rättvis mot dig själv - även om du har svårt att komma i säng får du väl ruskigt mycket gjort jämfört med om du suttit framför tv:n eller fb hela kvällen! Ärligt talat vet jag inte många som gör så mycket som du! Jajaja, jag vet att jag är partisk... men jag TYCKER att du är fantastisk! ;)