Tuesday, September 20, 2011

Jag blev så otroligt stolt över mej själv i söndags. Tänk att jag har byggt en hel vägg och en dörr och lyckats hänga dörren alldeles själv. Jag överträffar mej själv, det var ju alldeles nyss som jag upptäckte min snickarglädje!
När jag ändå flög runt och projektade gjorde jag färdigt resten, målade väggen där jag skissat en häst som ratades av paddy och gjorde färdigt tvättmaskinsbänken. När jag ändå hade alla verktygen framme så satte jag upp en list i skafferiet och målade den smutsiga väggen där inne (vinfläckar typ, sådär snyggt) och till sist satte jag upp en rad krokar så vi kan hänga shoppingväskor där. Kanonbra blev det! Barnen var med Dominique och var dödströtta när de kom hem och hela måndagen också.

Nu känner jag att ögonlocken blir tyngre och jag tankte bara lägga in en bild på en hylla jag snickrat ikväll. Den ska bli till Dominiques födelsedagspresent.

Imorrn är jag ledig och det står bergspromenad med Irene och Bernie på schemat.

3 comments:

Emily said...

Du är verkligen hur duktig som så med all rätt ska du vara stolt!! kramkram

Tobbe said...

Klart du ska va stolt!! du blir ju bara bättre o bättre...snart bygger du va so helst!!
Ska bli kul att se allt i verkligheten snart. Ska också passa på att krama er alla...
Moffpappa

Anonymous said...

Undrar vad Olle och Tage hade sagt. Märkligt om det kan gå i arv, glädjen att skapa i trä. Du är verkligen jätteduktig och har så god smak, tycker jag. Fina linjer och väl avvägda proportioner. Jag drömmer om att du ska flytta till Sverige så att vi kan ha något projekt ihop nån gång.
puss mamma