Sunday, December 4, 2011

Dagens "Livet är hårt" för Sam: När han insåg att de fina böckerna vi köpt till kusin JT och Tianna inte var till honom, och att det inte var hans födelsedag igår. Trots att han bönade och bad, så blev det inte hans födelsedag. Han var helt förstörd i säkert en timme. 

Dagens "Livet är hårt" för mej: När vi var i simhallen igår och hade bytt om så tog jag Isaac på höften och Sam i handen för att gå ut i poolen. Då passerade jag en spegel och såg min mage som av trycket från Isaac hängde långt ner över bikinibyxan. Inte kul.

Vissa dagar är jag inte alls en utemänniska. Idag är en sådan. Det har regnat och blåst och varit typ 4 grader varmt, dvs totalt ogästvänligt. Alla fälten är så blöta att de gör träskljud a la Mora Träsk när man går på dem (fälten). Jag har således städat huset typ nästan hela dagen, lagat en god kycklingwok och limmat ihop ena kortsidan till Liams julklapp. Det kan ju låta lite skumt att jag gör en julklapp till honom men det är inte svårare än att Hanna bett mej snickra ett hurleyställ till honom. Och jag har lärt mej massor och om jag skulle göra ett till skulle det gå fortare och enklare. Häftigt. 

Nästa vecka är ganska fullspäckad. Onsdag ska jag till Cork och handla julklappar och torsdag tar jag tåget till Dublin för att gå på en irländsk kväll med middag och show med Kira och andra turismmänniskor. På lördag åker vi till Cork för julfest med jobbet och sover över. Min nyvunna frihet är jättehärlig! 

1 comment:

Tobbe said...

Ja livet kan va hårt!! Vad var det för böcker som han blev så förtjust i? Det är så hemskt när barn är ledsna..

Moffa