Thursday, December 1, 2011

Jag skulle vilja visa er stjärnhimlen här utanför. Miljarder små gnistrande prickar på himlen. En av många fördelar med att bo på landet.

Idag har jag varit på Aloe Vera party på jobb, en av våra finska guider som egentligen har pilates som huvudsyssla säljer olika Aloe Vera produkter. Priserna var väldigt vettiga och jag blev sugen på flera saker, bland annat tandkräm, deo och en ren Aloe Vera jelly. Sen sålde hon juicer och vitaminer också. Det blir nog en liten beställning från hälsofreaket Kajsa. Det enda som bekymrar mej är att det fanns methylparabener i flera av produkterna. Hon skulle kolla upp med tillverkaren vad de sa, men jag.vet inte vad hon förväntar sig få för svar. "oj, det visste vi inte" eller "nejdå det är inte alls olämpligt att smörja in kroppen med" knappast "vi vet att det är olämpligt men det är sjukt bra att förlänga hållbarheten med. "

Jag har klippt av isaacs långa lockar idag. Varje morgon såg han ut som om han fått en elchock och det enda som hjälpte var vattenkamma. Det var verkligen inte Kul att reda ut det tyckte Isaac. Eftersom jag ogillar onödigt lidande fick jag gå emot min "åh det är så sött med långt hår på små skruttar" och satte saxen i det blonda.  Han blev såklart sjukt söt, som en liten prins.

Imorgon ska jag och Sam åka till Hanna. Vi ska nog shoppa i metropolen Rathdowney, jag är på jakt efter ett par Orange och ett par gröna strumpbyxor till en tvåochetthalvtåring...

1 comment:

Tobbe said...

Hallo!!! man känner ju inte igen pågen!! men fin blev han såklart!
kram Moffa