Friday, February 10, 2012

Stora killen i nya frillan!

Igår berättade jag för min chef att vi bestämt oss för att flytta. Hon blev ganska ledsen och jag förstår henne. Hon har inte haft det lätt att hitta medarbetare och det är alltid någon som behövs tränas in.. Efter att jag berättade igår sa hon att hon har funderat på att antingen sälja företaget eller flytta till en större stad om det inte skulle börja flyta på lite bättre.

Sen tyckte hon att jag skulle ta ledigt över sommaren och åka hem och prova på att bo i sverige, för då var sannolikheten stor att jag skulle ändra på mej. Det hon inte vet är att vi har planerat detta i typ två år. Jag tror alldeles säkert att det blir en stor omställning att komma tillbaka till sverige, och det kommer ta ett par månader att hitta en vardagsrytm. Men efter det tror jag faktiskt vi kommer att ha det bra i sverige. Vi har redan fått två bud på ladan och enda fältet men vi väntar och ser om någon vill köpa hela stället istället.

På måndag åker jag och susanne till oslo på sales trip. Vi ska träffa en massa norska kunder och det ska bli riktigt intressant.

2 comments:

Anonymous said...

Åh, min söta dotter, hoppas, hopppas, hoppas att någon köper ert fina hus så att ni kan flytta till Sverige! Kira kan nog inte föreställa sig hur många som blir glada här!? Det är synd om henne, förstås... Kan hon inte följa med till Sverige? Så fin Sam är i sitt korta hår! Och Isaac ser så gosigt lycklig ut i varma (?) badet med röda kinder och solsken i blick. Puss mamma

Tobbe said...

Undertecknad instämmer helt i föregående talares uttalanden!!
Kramar till alla!!