Monday, December 27, 2010

Julsnack




Då var julen överstökad även här på Irland. Vi hade det jättemysigt hemma hos Paddys syster. De bjöd på traditionell irländsk middag, skinka och kalkon, potatismos och rostad potatis, överkokt brysselkål i mängder och morots- och palsternackehackmos som hon var speciellt stolt över. Till detta en hög brödsmulor med örter och lite skysås. Tur för mig att jag älskar mosiga grönskaker, jag åt upp nästan alltihop!

Sedan var jag i och för sig alldeles proppmätt och orkade bara äta en liten bit av efterrätten, men ett par timmar senare vankades det skinkmackor och det gick ner det också. Efteråt satt vi vid öppna spisen och myste länge, och Sam underhöll oss med sin nya gitarr. Han spelade Old McDonald, Twinkle Twinkle och Incy Wincy Spider och såg till att alla sjöng genom att gå runt och säga You sing too om man inte sjöng! En underbart härlig liten entertainer! Förutom Paddys syster Siobhan och hennes man Dave var deras tonårsflickor där, Kayleigh och Alana. Jättegoa tjejer, så skoj det är när de blir stora! Och Paddys föräldrar var också där, kul att de vågat sig utanför huset. Tyvärr missade vi Paddys storebror med familj, inklusive 2 veckors Tianna som jag aldrig träffat och hennes storebror JT.

Öh, nu har jag lyckats glömma att skriva klart det här inlägget i typ en vecka, så ni får nöja er med det här. Och så har jag två filmer att visa er.

Först Sam på julafton, filmat av Kayleigh


sen en klippåklistrafilm på Hallonbarnen



1 comment:

Ami said...

Vilken liten artist! Och vilka lockar Isaac har, helt bedårande! Varför har ni kronor på huvudet? Är det någon Irländsk tradition?

God fortsättning!