Monday, February 9, 2009

Busy busy

I vår torktumlare kan man hitta roliga grejjer! I förrgår åkte Paddys rakapparat omkring och igår hittade jag fjärrkontrollen till dvdn däri! Jag vet inte riktigt vem vi ska skylla på :D

Igår hade jag en jättemysig dag uppe hos Hanna, först gick vi en jättelång promenad med Sam och Buddy i strålande solsken och sen satt vi utanför Hannas stall på en snabbt ihopsatt bänk och drack varm oboy och åt ostmackor. Hur mysigt som helst! Vi hann dessutom sitta i minst en timme innan Sam vaknade! Jag tror jag fick solsting för jag blev helt yr och fick ont i huvet!

Idag har jag jobbat och ett av hotellen i Dublin ringde och sa att de skulle ha en cocktailkväll på torsdag och undrade om vi kunde komma. Men Kira och Jenni ska redan till ett annat hotell och Nora ville inte åka själv. Jag sa att jag kunde följa med om jag fick ta med tutt-tömmaren och tutt-tömmar-passaren, och det var inga problem! Så på torsdag ska jag, Paddy och Sam upp till Dublin för att sova gratis på ett 4-stjärnigt hotell och jag ska gå på cocktailparty med Nora, medans Paddy och Sam äter is och kollar film på rummet! Lyxigt va?

Imorrn kommer en kille från ett annat hotell (igen) och ska promota det lite. Jag erbjöd mig att baka kakor. Jag vet att det är mot dina principer mamma men jag är ju faktiskt en irländsk hemmafru och dessutom kvinna så varför inte? I alla fall lyckades jag göra världens godaste mocha macharoons och havreflarn, och när jag ändå var igång slängde jag ihop en till sån där vallmomandelmassesockerkaka. Rap!
Ovanpå det lagade jag middag, ugnsrostade grönsaker och lax och vitlöksbröd och ett glas rött.

Nu ska jag tömma diskmaskinen, fylla på den igen, tömma tvättmaskinen och fylla på den igen, städa av badrummet och borsta tänderna, dra på pyjamasen och gå och lägga mig. Kram

1 comment:

ulrika said...

man måste vara inloggad som google användare för att kunna kommentera och sedan måste man klicka på blogginläggets rubrik... Kajsa! Jag älskar kakor! Tycker bara att det blir lite kafferep ibland på våra möten... Puss/mamma