Monday, February 16, 2009

Tack för din kommentar Manda. 5 minuters metoden är inget för mig, men tack ändå. Jag tycker det känns heeelt fel att han ska få vara ledsen. Nä snarare Tass-metoden om man ska ha någon metod. Men jag tror på nåt sätt att det viktigaste är att "inte ge sig" vad man än bestämmer sig för.


Ena delen av mig vill såklart att han ska kunna sova i egen säng och med hjälp av någon annan, så jag t ex kan åka iväg med jobb och sova gratis på hotell en natt, men jag tror den andra delen tycker det är lite snart. Då är han ju inte min lilla lilla bebis längre som bara behöver mig och ingen annan. Cut the cord liksom. Fast jag vill inte riktigt än. Och inte Sam heller hihi.


Idag har jag lyckats borra rakt in i en elkabel! Som tur var gick proppen eller säkringen eller vad det nu är för något så jag slapp bli elchockad! Jag har satt upp hyllor här, alldeles ovanför datorn. De blir jättefina men ni får inte se kort förrän det är Städat.


Jag har bokat tid hos doktorn på torsdag. För ett cellprov, ett sånt där som man ska göra vartannat år. Bara det att jag lyckats skjuta på det så att jag aldrig gjort nåt. Men efter att ha läst om Jade i England som bara har veckor kvar att leva så fick jag upp telefonen illa kvickt!

Samtidigt som jag ska till doktorn ska Paddy ta med Sam in till sjuksköterskan och få MMRsprutan. Mässling, påssjuka och Röda hund.


2 comments:

ulrika said...

Bestäm dig helt enkelt för en dag och hur du ska lägga upp det. Övertyga dig själv om att detta är för allas bästa på sikt och då kommer du genom hela dig att övertyga sam också. Det tar några kvällar och sen kommer han att acceptera den nya världens ordning - utan att få bestående men... puss mamma

Emily said...

åååå gumman jag förstår hur du känner!! Jag kommer snart o stötar dig!! Men som din mamma säger, han kommer inte att ta skada av detta, du måste bara bestäma dig för att genomföra detta. Puss o kram