Tuesday, August 25, 2009

Skopiss

Jag vet att jag borde skrivit här för länge sen, men jag har nog fått lite skrivkramp! Idag kan jag i alla fall meddela att Sam har kissat i mina skor, med flit. När jag skällt lite och sett vääldigt arg ut och förklarat att man bara får kissa i pottan och inte på blomfaten och inte i mammas skor eller någon annans skor heller för den delen, så gick han och hämtade pottan och kissade tre droppar i den också :D Han är inte dum, min påg.

För övrigt tror jag vi är på väg ut ur ett utvecklingssprång, med talet som resultat! Det flödar fram ord hela tiden och han försöker med allt man frågar honom. Bil lärde han sig i Sverige och nu är allt med hjul bil. Grävmaskiner och traktorer, hans leksakstraktor och leksaksbil i trädgården plus alla riktiga bilar såklart. Men han kan även säga traktor och har börjat säga Bexie till Bexie istället för Daisy till båda. Kaka är allt som går att äta och han har gått från att säga tata till aki till ack åt tack. Mamma och pappa vet han vem det är och idag kunde han säga både Irene och Enya! Och Ginny fast det blev Ninny! Inte illa pissat för en 19-månaders va?
Ni har väl sett att jag lagt upp bilder på pixan från Sverige? Om inte så är det dags att flukta dit nu....
Jag byggde mig en liten pall till sängen, och Sam fattade med det samma vad den var till för. Och jag blev så glad för den blev så fin och nu vill jag fixa till sängen och huvudändan och allt det där.



(Notera inte vår fina gardin haha, Sam sover tusen gånger bättre om det är mörkt)

Imorgon är det show i Bansha och Hanna ska dit med Filip. Jag och Irene och Sam tänkte kolla läget. Nu har jag ont i ryggen och ögonen går i kors så jag ska bege mig upp till min mjuka säng och mitt gosiga barn!

3 comments:

Mandisen said...

Skopiss...HAHAHA! Som en liten hundvalp! Jaja, nu vet han ju hur det är att kissa i en sko så nu behöver han förhoppningsvis inte göra det igen! Det händer mycket i Sams värld nu har jag förstått! Pott-träning, ingen amning, somna själv, börja prata, ojoj så mycket han har att stå i den lille plutten! Så kul både för honom och omgivningen!
Förresten vad tyckte Paddy om filmen?!? Och reaktionen på ännu en son?
Vad fin pallen blev! Vad är det du ska göra med sängen? Är den inte färdig?
Hälsa Sam, Paddy, Irene och Hanna!

kajsa said...

Han tycker det ska bli roligt med en pojk till men ar nog lite orolig att jag inte vill sluta innan jag fatt en dotter hahah.

Sangen ar langt ifran fardig men vi maste ha en ny madrass forst innan jag kan fortsatta.

Emily said...

ja men så är det väl??? att du inte slutar förän det kommer en flicka hahhahhahahaha vilken busunge, pissa i skon!!! ännu värre då det var medvetet. men vad duktig han är på att prata, det är roligt att höra att det går framåt!! kramkram