Monday, August 31, 2009

Allt bra på västfronten

Idag har jag varit på sjukhuset för ett ultraljud. Jag hade kommit ihåg att ta med mig en bok, fantastiskt bra av mig! Barnmorskan kände igen mig sen förra gången och vi pratade en lång stund. Hon hade precis börjat läsa Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson och tyckte den var superbra! Sen tyckte hon att jag kunde komma och föreläsa om långtidsamning på antenatalklasserna.... Jag tyckte inte det var en jättebra idé.

På jobb hade vi en härlig dag, vi var ute och forskade lite och träffade Margaret som har Burncourt Equestrian Centre. Åh jag önskade att jag kunde lägga av magen och föja med henne på långtur! Hon var i alla fall jätteentusiastisk och var helt med på noterna att jobba med oss, så nu ska vi sy ihop lite ridresor till Tipperary! Och eftersom hon inte hade någonstans för folk att bo så rekommenderade hon Ballyboy House utanför Clogheen, så vi åkte dit och kollade också. Åh det var ett underbart vackert ställe, ett Cromwellskt hus från 1800-nånting och en underbar trädgård som de nyss öppnat för allmänheten. Det var ett så otroligt genuint hus, med gamla möbler, hjorthuvuden på väggarna och gamla öppna spisar. Skithäftigt. Ser fram emot att sy ihop ett paket till svenskarna!

Nu ska jag gå och sy lite mer gardiner, här kan ni få en förhandstitt. Notera mitt superångstrykjärn som gör strykningen till en fröjd!

3 comments:

Mandisen said...

Hahaha, det märks att det är din andra graviditet när allting runtomkring ul berättas men inget om det faktiska ultraljudet i sig... ;-). Hihi! Kunde du se "tissemannen" igår också?
Du, jag har inte riktigt koll på var du jobbar. Är det i området eller måste du köra iväg? När du varit i Dublin har det väl bara varit på "hotellprovning" eller hur?
Hur som helst låter det ju supermysigt med ridning och fint boende i äkta irländsk stil.
Jag måste säga att jag tror att ditt fina hus, stora utrymmet och den fina utsikten också bidrar till att strykningen blir ett nöje, för ett superångstrykjärn här uppe i värmen skulle nog inte vara någon hit...
Förresten kan du skicka din adress på min mail så att jag har den där. Har lite saker att skicka till dig/er.
Kram

kajsa said...

Manda vilken otrolig tur jag har som har dig, min flitiga (och ofta enda) kommentator! Love u!

Haha glomde jag saga att ultraljudet var urkass kvalle, varldens minsta skarm och jag sag knappt nagonting. Fast jag lyckades faktiskt se varldens storsta kulor igen! Hon filmade underifran sa jag sag inte resten men jag antar att tissemanden fortfarande ar dar ;)

Jag jobbar 5 minuter hemifran, pa andra sidan byn. Imorrn drar vi till Dublin och kollar in en massa hotell och sover fint och ater goood frukost! En liten tur till Penneys ska nog ocksa hinnas med. Men om jag ska vara helt arlig ar det tagresan och att fa lasa en bok jag ser mest fram emot haha.

Angstrykjarnet gor att det tar tio sekunder att stryka ett par jeans istallet for att halla pa halva dagen! I like!

Mandisen said...

Ja, det samma gäller ju dig, min trogna vän i bloggvärlden! Så trots liten skärm och kass kvalle kunde du se din välhängda sons kronjuveler! Hahaha, det bådar ju gott. Antar jag... :-S
Jag var tvungen att slå upp vad antenatal var men jag fattar inte riktigt ändå vad du menar med "klasser". Är det som föräldrautbildning eller för de som har graviditetskomplikationer?
Åh, så du ska iväg på ännu en mysig hotellnatt "ensam". Härligt! Pratade med Toby, (mitt och Matts smeknamn på din far), och hörde att de bokat resa. Avis är jag. Vill också komma och se ert fina hus och dricka Guinness på pub med livemusik!