Tuesday, September 1, 2009

Åh, semester!

Antenatalklasser är typ föräldrautbildning innan födseln och våra var rätt så kassa. Barnmorskan pratade lite om smärtlindringar (vem har inte läst på om det liksom) och hur det går till rent praktiskt när barnet kommer ut (duh) och så lite om mat och skötsel av barnet efteråt. Sen hade vi en hel lektion om hur man gör knipövningar och magträning för delade magmuskler (typ, sug in magen, släpp, that's it). Den enda lektionen som var intressant för mig var när vi besökte förlossningen. Jag funkar bäst om jag kan visualisera saker innan och jag ville gärna veta hur rummet såg ut mm. T ex blev jag störd av att väggarna inte var gula utan blågröna! Hallå.... ska inte sjukhusväggar vara gula?
Imorrn ska jag på minisemester, fast egentligen är det jobb och inte semester. Men det är semester från mammaKajsan. Jag och ursnygga och supertrevliga Jenni åker tåg till Dublin 07.42 och sen besöker vi en massa hotell hela dagen. På kvällen ska vi se turistiga irländska showen på Arlington hotel och äter middag där. På torsdag blir det besök till Jameson och Guinness och ett hotell. Sen har vi förhoppningsvis lite tid över till Penneys innan vi måste bege oss hemåt igen.

Så här glad blir man om man är ett och ett halvt, motortokig och ser en helikopter:
Hörs på torsdag igen, nu ska jag gå och packa!

1 comment:

Anonymous said...

Roligt att du börjat blogga igen!
Härlig film har du lagt upp också!
Hoppas att du får det mysigt imorgon och hittar något roligt på Penneys.