Sunday, September 13, 2009

Sommar och sol

Håll i hatten, det är fortfarande sol och varmt! Jag vet inte vad som har hänt, har någon sparkat ner Irland till medelhavet eller? I alla fall har vi varit ute typ hela dagarna och bara njutit och gjort en massa utomhus! Idag har jag målat en vägg på lilla skjulet, det blev vitt och fint. Och så har jag och Irene varit på loppis, fy fan vad mycket skit där fanns! Ett helt gigantiskt ställe som är öppet varje söndag. Jag köpte ingenting, Irene köpte tre höns. En glass i solen fick vi i alla fall och det var mysigt.
Jag har målat hallen här inne. Den var så vit och ful och så hade Sam målat med pennor på ena väggen. Nu är den härligt cappucinobrun och mycket snyggare! Eller vad säger ni?


Meningen är att denna färgen ska fortsätta upp i hela trappan och så ska trappan bli samma färg som skoställen och skåpet. Men detta kräver att Paddy först målar taket i trappan som han lovat mig det senaste året. Det är jättehögt upp och man måste bygga någon slags ställning för att komma upp. Paddy är ju rätt bra på att trilla ner från saker så jag överlåter den saken till honom hihi (och hoppas naturligtvis att han låter bli att trilla ner). Sen har jag någon slags idé om lila papier machéelefanter som hoppar ut ur väggen på väg upp och fräck belysning på dem men hrm.... vi får väl se hur flummig jag känner mig. :D

Nu ska jag gå och tvätta lite hårfärg ur håret, be right back.

Jag hade faktiskt tänkt skriva lite mer om Juul men klockan är 23:17 och jag ska jobba imorrn så det blir nog inte idag.

Vad roligt att ni läser i alla fall. Jag blev genast mycket gladare!

8 comments:

Mandisen said...

Mycket fint blev det Kajsa! Jag fattar inte hur du orkar allt! Du är Superwoman, det är jag helt övertygad om! Skönt med sol och värme. Här är det irländskt väder, väldigt växlande med andra ord.

Vad blev det för färg i håret?

Ser fram emot mer Juulande ur ditt perspektiv, skriv gärna om det du tycker fungerar! Ha en bra dag på jobb!
Kramar

Emily said...

Fan vad du är duktig!! Och du som inte skulle orka med mitt liv!! Sällan bruden du skulle klara av det galant, så som du själv fixar och donar!! Snyggt blev det också!! SÅ du har bestämmt dig nu ang trappan, det tror jag kommer blir jätte snyggt!! Då är det kanske till en ny hall jag kommer nästa gång jag kommer!! :D Ser fram emot det!! kramkramkram

Tobbe said...

Jääääätesnygg kaffevägg. Elefanterna ska du absolut inte skippa!

Säg till Paddy att bygga ett "extra golv" att stå på - det gjorde jag när jag satte speglar i taket....att trilla ner kan sluta riktigt illa!!
Kram till alla från Moffamoffa

kajsa said...

Emily man ska ju ha nat att gora, inte ligga pa latsidan inte :) Om Paddy bara far tummen ur **** blir det nog en fin trappa ocksa tills du kommer, men jag lovar inget!

Pappa ja nat sant hade vi ju planerat, men det gar ju inte att luta nagot mot fonstret. Jag overlater byggandet till Paddy. Visst ar fargen snygg, den matchar mitt nya har perfekt!

Moffsan said...

Du e så jäkla flitig, önskar jag hade hälften av din ork o kreativitet! Himla fin blev hallen iaf! Hoppas få se allt live en dag i framtiden... Måste ta mig i kragen o komma över till er fina ö nu juh men ska invänta Catarinas stall tror jag först... så till våren kanske!?! :o) Nu ska jag ut o rota runt i vedskulet o garaget, blev inspirerad av dig o ska se till o fixa till lite i ökenråttornas bur, fixar hellre till djuren än mig själv juh ;o) KRAM

kajsa said...

Malin ska du mala okenrattornas bur? De blir nog jatteglada da ;)

Till varen later jattebra, da har jag ju en unge till! Kul att Catarina bygger stall.

Moffsan said...

hehe nej inte måla! bara sätta lite hyllor o sånt kul för dem o klättra upp på, köpte en gallerbur åt dem nu som vi satt ovanför akvariet så de har fått en hög bur nu med massa plats :o) ska ta bild sen så du får se! Ja då har lilleman hunnit titta ut så då e de lagom för mig o bli lite bebissjuk igen ;o) Kram

rebecca said...

va härligt med sol! ser på väderrapporterna att ni har fått en hel del regn, skönt med lite omväxling.
Va duktig du är som målar och står i! Jag har oxå målat om och det var skitjobbigt, störig strukturtapet. Men fint blev det!
Blev håret bra? Vilken färg blev det?
många kramar
beckie
p.s.har du hört om King-cykeln?