Saturday, September 19, 2009

Trött och sliten


Igår köpte jag en ny telefon. En Skypetelefon. Jättepraktiskt tänkte jag, då kan jag ju ringa folk utan att sitta vid datorn. Men tji fick jag för den gick inte att installera. Ahhhhh som jag har slitit mitt hår idag. Jag har läst och googlat och googlat lite mer och nu precis fick jag äntligen kontakt mellan telefonen och datorn. Men jag har fortfarande inget ljud i den. Allt fungerar som det ska om jag drar ut det jacket, med högtalare och så, men när jag har den inkopplad har jag inget ljud alls i telefonen.... Googlesökningarna fortsätter imorrn.
Igår hade vi en sån där sen dag igen, Sam somnade inte förrän nästan halv elva. Det kan ha berott på att vi sov middag lite länge hihi. Han somnade i bilen men vaknade efter en knapp halvtimme och var jättegrinig. Så jag la mig ner på hans säng med honom och så somnade vi gott igen. I en och en halv timme! Ja det behövde vi nog, men det är synd att kvällarna inte är lite längre. Det hade varit skönt att hinna med både hushållsarbete och bloggarbete!

Idag har jag i alla fall haft Enya och hennes nya pojkvän Michael här. Sam älskar Michael. Michael har en "boy racer car" som låter som om avgassystemet har trillat av. Fast det har det inte, för där sitter ett avgasrör som är så stort att Sam fick in hela armen haha. Tur den var kall. Kall var inte rutan i öppna spisen igår, fick han erfara. Annars är han toppenduktig med både öppna spisen och ugnen och andra saker. Hot hot hot säger han när det ryker ur kaffekoppen.

Jag passade på att storstäda huset när Enya var här idag, det var sååå skitigt. Och sen fick Paddy nåt ryck och började måla i trappan, både taket och lite väggar. Jättesnyggt! Hoppas motivationen hålls uppe så han målar färdigt imorrn! Sen får jag börja fundera på lila elefanter tror jag!
Här är Sam ute hos Irene och hjälper henne jämna till marken lite:
Och här visar han upp sina hurlingkunskaper. Notera gärna klädskillnaden på mitt barn och grannens barn. Det var ca 14 grader och höstkallt.



Gah nu är klockan sådär nästan tolv igen, jag har tandkräm i munnen sen tio minuter tillbaka och hundarna är ute och vill in. Katten vill också in men han har innegångsförbud på natten efter otaliga "olyckshändelser" eller "revirmarkeringar" vet inte vilket. Kan ju hända att han ALLTID blir bajsnödig klockan fyra på natten, men tough shit, då får man sova ute.

Så imorrn - mer måla och lite skyperesearch. Och kanske något vettigt också, typ tvätta 70 maskiner tvätt eller stryka ett par ton tvättad tvätt.

Jag vill även passa på att säga att de flesta bilderna jag lägger upp här, speciellt vardagliga händelsebilder, oftast är tagna med min mobilkamera. Så ni inte tror att jag lyckats sabba min systemkamera....

4 comments:

Tobbe said...

Jag tror att Sam ska ha en egen grävmaskin i julklapp....??

Kör på elefanterna - det är nyttigt att vara lite crazy mellan varven!

Kram från MoffaPapps

Emily said...

shit vad kul att paddy har målat, ser fram emot att få se bilderna!! Själv är jag suggen på att måla mina trappsteg svart o resten av trappan vit!! Så får det nog bli en vacker dag då jag slipat ner skiten!! :) hahahhah ska nog måla några hyllor idag och sen sätta upp dem, du är just nu min inspirations källa till att överhuvudtaget palla med något tack!! jag blir så suggen när jag läser om allt du/ni gör!! sen är det ju så att jag hellre gör det än att plugga!! :)
puss o kram ps Sam är för sött som alltid, tänk att du fick en sådan snygging, men med två puddingar till föräldrar kunde det ju inte bli annat!! kramkram

Mandisen said...

Åh, kan inte fatta att jag inte skrivit den första kommentaren! That's a first! ;-). Hoppas att trappan blev färdig och fin. Elefanterna ska du bara ge dig på om du orkar. Ta nu inte ut dig utan passa på att ladda batterierna inför det som komma skall. Fast då finns det kanske inte ens tid att tänka på inredning... Redan nu verkar tid vara en bristvara för dig.
Fina bilder gumman!

kajsa said...

Emily det låter jättesnyggt! Vet hur det är med tid, om jag bara haft tid och pengar hade jag gjort såååå mycket mer! Men han man knappt tid att skita blir det svårt att hinna med lila elefanter :D Kul att du ser oss som en inspirationskälla, jag tycker det är så himla kul att inreda! Hur gick det med hyllorna?