Friday, September 4, 2009

Dublin

Dublin var hektiskt och det kändes som om vi var borta i ungefär en vecka trots att det bara var en och en halv dag! Vi tog tåget tidigt på morgonen, mina grabbar gjorde ingen ansats att röra på sig när jag smet ur sängen. Jenni sov hela vägen upp och jag läste en spännande bok, Född en blå dag av Daniel Tammert. Han har Asbergers och savantsyndrom, lite som Dustin Hoffman i Rainman men inte lika socialt handikappad. Jätteintressant tycker jag (som tänker i färger och former :o) att läsa hur han beskriver sitt liv och sitt "handikapp". För att samla in pengar till Epilepsiförbundet lärde han sig drygt 22 500 decimaler av pi utantill och reciterade dem framför kontrollanter på testdagen!



När vi kom upp till Dublin fick vi rundvandring på Trinity Capital hotell där vi även bodde över natten. Vi träffade Lisa och Helen, två tjejer som vi mailar med nästan dagligen. Hotellet var skitfräckt med indisk/orientalisk stil och häftiga färger. Stora och små bronsstatyer av hästar och elefanter och allt möjligt! Efter det såg vi en massa hotell men inga var lika häftiga, tills vi kom till Clontarf Castle. DET var häftigt! Om man är rik och ska gifta sig är det det optimala stället, helt i riddar/slottstil och VARJE hörna och vägg utgjorde en perfekt bakgrund för fotografering.
På kvällen var vi på Arlington Hotell och åt middag och såg deras turstiga show med band och sen dansare. Rätt kul fast bandet var helkasst. Eller, inte min smak helt enkelt.

Igår torsdag var vi på ett hotell och sen på Guinness och Jameson. Vi var klara mycket senare än vad vi trodde vi skulle vara så det var med nöd och näppe vi hann springa in på Penneys. Jag hann dock köpa en grå ullkappa i halvlängd, en lila scarf och en svart halsduk med vantar. En vit topp och tre tjocka tröjjackor till Sam. Han fick även 7 små minikalsonger, hur sött som helst! Paddy fick en collegekofta och blev jätteglad.

Glad blev Sam idag när han fick åka farbror Thomas supertraktor! Han har till och med ett extra säte så Paddy och Sam satt säkert. Öronskydden behöll han på hela tiden! Thomas klippte hälften av våra fält och det behövdes verkligen. De är så täckta av fult ogräs att man blir helt störd när man tittar på det. Resten ville han inte klippa för de var för ogräsiga, så Paddy ska köra med traktortoppern där.

Jag har satt upp alla gardinerna i matrummet nu, det blev genast mycket mysigare där! Fortfarande mycket kvar att göra, men jag har ju mycket tid på mig också :D Kameran var urladdad så inga bilder idag.

1 comment:

Mandisen said...

Låter härligt Kajsa! Hoppas att du tog bilder på hotellen med för det hade varit coolt att se! Du, det är inte konstigt att du inte hittar eller har sett mössorna, för jag har fortfarande dem här hemma! Det är bl.a dem jag ska skicka. Så glöm inte att mejla din adress!
Hoppas läggningen gick bättre igår. Eller var det igår vi pratade?!?! *Förvirrad*
Kramar