Saturday, September 26, 2009

Vem behöver syskonvagn?

Jag måste skälla lite på mig själv, gud vad dålig jag varit på att skriva denna veckan! Men bebisen måste sno all min energi för jag är helt slut på kvällarna! Vilket betyder att jag däckar med Sam. Och det i sin tur betyder att jag inte har någon egentid.

Idag har jag till och med något att berätta! Jag har betsat trappan! Det var ingen lätt match måste jag säga, tungt som bara den. Tungt för att man måste gnida ut betsen så det inte blir fula ränder. Men det blev jättesnyggt och snart (någon dag de närmsta veckorna) ska vi lacka den. Jag har köpt ett halvmatt båtlack som jag tror kommer bli jättesnyggt.
Tänkte bara berätta att det går "jättebra" med läggningen för det mesta! Vi äter välling i soffan vid 20 tiden, sen in i sängen vid 21, sjunger lite sånger och sen somnar han. Det är helt beckmörkt i rummet så han kan liksom inte hoppa runt och hitta på en massa skoj. Sen sover han oftast till 7-8 på morgonen, och då går vi upp och äter frulle. Han vaknar till ett par gånger, nu senaste veckan har det varit runt 23 och sen kanske någon gång på natten och vill gosa, men somnar snabbt igen. Det är så himla skönt att det funkar så bra och så himla mysigt när han kommer på natten och gosar.

Här måste jag bara visa, dels hans senaste pyjamas (han valde själv!) och dels outfiten han fick på sig alldeles själv! Tydligen skulle han ut och spatsera innan vi ens hunnit äta frukost! Ursäkta kvalitén, det är mobilen och jag hann inte ta med den andra.

Idag var vi ute en sväng hos Irene och tittade på hennes höns, åt en muffin och sprang runt huset med en kopp kaffe. Ni får gissa själva varför :D Vi kunde dock tagit med kaffet ner till den här mackapären, för då satt han stilla hur länge som helst!


Jag har funderat på det här med syskonvagn och kommit fram till att jag nog inte behöver någon hihi.






4 comments:

Emily said...

ååååå vad skoj att läsa din blogg idag!! vilken start på dagen! jag o linda läste den tillsammans o skrattade gott åt sötnosen!! så söt han är i sin nya jamas!! Nä du behöver verkligen ingen syskonvagna, det där löser ju sam hur bra som!!! hahahahahaha puss o kram Ems

Mandisen said...

Jag GILLAR pyjamasen! Starkt! Han är duktig på att klä sig, din stora kille! Vad skönt att höra att det går så bra med läggningen. Du gjorde ett fantastiskt jobb, Kajsa. SÅ duktig är du. Åh, jag kan tänka mig att betsningen var tung; med den basketbollen till mage som du har! Glömde nog skriva på ditt förra inlägg, men vad fin och stor du är och vilken snygg topp! Önskar att jag hade en sån när jag hade magen i vädret.
Vår lilla plutt är förkyld och hon låter som en mops när hon andas, stackarn. Det blir nog till att stanna inne och bara mysa några dagar.
Puss!

kajsa said...

Usch Manda stackars lilla slemmilia! :D Här finns Karvoldroppar som man droppar på kudden, innehåller en massa goda oljor som löser lite av snoret. Luktar toppengott. Har du en näsfrida? De som har en sån säger att de är toppen, annars ska man visst kunna droppa bröstmjölk i näsan på dem (svårt att sikta bara). Hoppas det blir bättre snart och att det inte påverkar sömnen allt för mycket. Annars kanske jag kan skicka en Lemsip eller två haha.

Emily visst är han ursöt i rosa? Glad att jag kunde glädja er i morse, ser fram emot att läsa Lindas blogg!

Tobbe said...

Pappa-varning!!
Hej min vän....kul att se att allt går framåt - snart får jag se det i verkligheten!
Är inte pyjamasen lite VÄL feminin??
TÄNK PÅ att noga kolla med betstillverkaren så att lacken du tänker använda lirar ihop med betsen - det kan vara mycket känsligt och förstöra allt det goda arbete du lagt ner!! Hemma använder jag alltid en särskild lack som säljs av betstillverkaren.
Tänk också på att en lackad trappa kan bli hal när den ständigt poleras av strumpor varför ett halkskydd kan vara bra att planera in!
Krama alla från mig och vi ses snart.
Moffa-en baddare på vänsterkörning!