Monday, May 24, 2010

Bröllopet del 2

Läs den andra delen först, annars blir det lite tokigt.



På fredagsmorgonen vaknade vi alltså och drog ner till poolen. Det var Isaacs första gång och han störtälskade det. Vi flöt runt som små barkbitar och tittade på vattnet, vågorna och lyssnade. Sam plaskade och kastade sig hejdlöst runt och en gång tog han fart mot stora poolen och tänkte hoppa rakt i, jag hann ifatt honom precis innan kanten. Fast han hade ju inte drunknat bara sådär, på sin höjd fått en kallsup men det är ju inte heller så kul.



Efter badandet åt vi en massiv hotellfrukost med scrambled egg, stekt svamp, croissanter, kaffe, youghurt och färsk frukt. Mums! Sen organiserade vi Paddys hemfärd, han och Sam och Irene och Enya och Brian klämde in sig i vår Volvo och jag och Isaac stannade kvar och gjorde stan med tjejerna. Vi gick till Kilkenny slott och Penneys, sen hade bakistanterna fått nog och ville gå hem och pömsa. Så det gjorde de och jag och Isaac badade badkar och gosade i sängen.



Efter middagsluren blev Beckie alldeles illamående och kunde inte följa med på middagen. Emily fick också magont och åt ingen middag heller, stackarn fick sitta och titta på oss när vi frossade. Det blev en tidig kväll, ingen var riktigt på humör för att partaja men jag tror att Hanna och Liam stannade uppe rätt så länge i baren.



Det var en supermysig semester för mej och jag hoppas att Hanna hade ett toppenbröllop! Här kan ni se lite urplock från kyrkan, tyvärr trodde jag att bandet var helt fullt så det blev inget från festen. Lite synd, alla talen kunde ju fått vara med.


1 comment:

Mandisen said...

Vilken fin film Kajsa! Ja, synd på talen och så men jag hoppas att någon annan lyckats fånga dem på band så att jag får se någon gång. Det låter som ett toppenbröllop och toppensemester för alla inblandade. Jag är glad att Hanna och Liam var nöjda. Det var ju det viktigaste!