Wednesday, May 19, 2010

Morfarbesök

Ja då känner jag att jag faktiskt har en liten minut att blogga! Var på väg igår men Mistluren bestämde sig för att inte sova så han var inte i säng förrän halv elva. Inte hans fel egentligen, i förrgår fick han sina 4-månadersvaccinationer så han har varit lite putt sen dess.









Vi har ju haft massor av trevliga besök! Det började förra måndagen då morfar Tobbe och co kom flygande till oss. Det var skönt att ha dem här, vi var ju inte helt säkra att askmolnet skulle hålla sig borta men det gjorde det alltså. På tisdagen drog vi till Fota Island, en wildlife park utanför Cork. Det var verkligen jättefint, massor av apor och giraffer och wallabies. Sam försökte förklara för folk att det var apor så han sa apa, apa! De förstod ju inte så till slut lärde han sig att säga bonkey! Haha allt går bara man vill.





Morfar Tobbe lyckades sitta precis på rätt ställe, värre var det för Carro som fick det i håret ;) Lott inhandlades men vi blev inte rika så nu kan vi dementera den myten.



De hade flera jättefina lekplatser med massor av barn, Sam var helnöjd!


På onsdagen blev det Clonmel för mej, Nettan och Carro och vi besökte Penneys såklart haha. På kvällen åkte jag och pappa och Isaac upp till Hanna för genrep i kyrkan och jag fick reda på att jag skulle gå ensam först in i kyrkan! Hu! Jag tar bröllopet i nästa inlägg känner jag, annars blir det så långt.

2 comments:

Tobbe said...

Gud, när man ser bilderna så kommer känslan tillbaka - det är så härligt att ha semester och hälsa på folk. Fint på Fota Island och fågelskiten var bara bonus!! Haha!! Många blev i alla fall glada! Alltså har jag verkligen gett honom namnet Mistluren? Tänk om han ska ha det för livet!!
Kram Moffa FågelPooh

Anonymous said...

Haha! Jag visste redan att det var skitsnack (!) med fågelskit i huvudet och tur! Det ska vara på bilen!!!
;)