Tuesday, October 26, 2010

regn

Så satte regnperioden igång.... Ungefär så känns det i alla fall. Det har bara regnat ett par timmar men det känns så himla definitivt. Nu kommer det nog inte sluta förrän i april om vi har tur. Har vi otur fortsätter det ett år till haha. Å andra sidan har vi haft toppenfint väder hela året så vi ska inte klaga. Tre skördar hö blev det, sammanlagt 100 balar. Jättebra för Thomas, Paddys bror, som tar hand om våra fält numera.

Shit vad jag har dålig motivation nuförtiden, detta skrev jag alltså igår och nu försöker jag fortsätta. Idag har vi haft fullt upp, jag har snickrat på garderoben i lekrummet och nu har den dörrar! Och de ska målas lila.... typ ikväll hoppas jag.

På lördag åker jag och Isaac till Dublin för att träffa Maggie som är här på snabbvisit med sitt jobb. Det ska bli trevligt och vi ska gå på Penneys och sen ska vi sova på fint hotell. Om jag smyger runt ett tag får jag se min norrländska grupp som är i Dublin på söndagseftermiddagen. Fast det hinner jag inte, vi ska nämligen på ettårskalas hos Paddys brorsson! Hoppas de har hyrt hopptorn!

För att ni inte ska tröttna helt på mig så får ni se en film där räserSam leker med Tinker, Irenes nyaste katt.

2 comments:

Anonymous said...

Äntligen en ny blogg! Vi tröttnar aldrig på dig, tro inte det! Alltid härligt med en ny film också! Sam leker jättefint med katten och vad Isaac ser mycket säkrare ut i vändningarna redan! Jag vet att det är lite meck med att få in den här i bloggen, så tack för att du anstränger dig! Många utropstecken det blev idag då! Hoppas att de är gratis!
Jag har bokat biljetter ikväll. Mitt framför näsan på mig tog de slut som vi hade bestämt oss för så nya budet nu (bokat och klart) är att vi kommer den 7 och stannar till den 12 januari. Du sa ju i ett svagt ögonblick att det inte spelade er någon roll så jag hoppas att det gäller!!
Puss mamma

Tobbe said...

OOOOOOHHH!! det är så roligt att se barns glädje över djur - och kul att se att Sam är så snäll med om (och Isaac gör ju så gott han kan....).
Längtar ett par veckor fram när jag ska få glädjas över er alla!
Kramisar
Pappdubbelmoffa