Thursday, October 14, 2010

Semesterrapport



Jahopp, då vars man hemma igen. Isaac har fått med sig en förkylning och har varit helkinkig hela dagen. Eller inte så farligt egentligen bara tillräckligt för att gnälla var gång man satt ner honom. Så det har inte blivit mycket gjort här hemma idag, förutom när han sov middag utomhus i en timme i eftermiddags. Vi har städat lite och varit ute och monterat nya bilstolen i Volvon, jättekul tyckte Sam fast den är likadan som hans haha. Omväxling förnöjer!

Vi hade en toppenmysig semester i Sverige, jag och Isaac, fast jag tyckte lite synd om alla som inte fick hålla i honom. Mammigare unge får man leta efter haha tur jag älskar att gosa med honom! Och tur att Paddy och Irene funkar här hemma så man får någon slags semester då och då. Vi hann med både det ena och det andra. Först var vi på tacokväll på Råkritegatan på fredagen, och morbror Martin (som vägrar läsa min blogg) var också där. På lördagsmorgonen lyckades jag hitta till Catharina i Lund och det blev en trevlig fika och promenad, fast jag fick bära Isaac halva vägen, det är ju skittråkigt att åka vagn!

Efter lunch blev det dejt med Annie min sjörövarinna, som var hemma på snabbvisit. Det var skönt att få prata lite med henne, det händer bara en gång om året ungefär! Nu är hon iväg igen på 6 veckors lyxsemester i Karibien, någon som är avis? Sen drog jag och Emily och Isaac hem till Rebsi i nya lägenheten och hade en helkväll med vin, god mat och mer mat och sallad och efterrätt och oj vad mätt jag var. Och vi skrattade gott så vi hade ont i kinder och mage efteråt. Nyttigt värre!

Söndagen blev det ingen vila för oss, vi började dagen med fika hos Maggie och sen träffade vi Manda och Emilia, Emily och Nelly och Beckie i stan. Tillsammans attackerade vi Aq-Va-Kul och det var en megahöjdare! Alla ungarna hade störtkul och ja, vi hade nog rätt mysigt vi vuxna också. Därifrån tog vi oss till Big Bowl där vi firade farfar Erik som fyller 80 imorrn! Kul, och ett bra sätt att träffa släkten också! Peters barn t ex har jag inte sett på hur länge som helst. Slut i rutan blev vi och både jag och Isaac somnade klockan åtta.

På måndagsmorgonen passade jag på att dricka kaffe med farmor och farfar. Isaac åt en hel macka. På eftermiddagen körde jag och pappa till Biltema och Stoff och Stil. Sen hade jag dejt med Elisabeth i Fårabäck, vars ponny jag började min privatkarriär på. Vi fick många fina stunder, Pepsi och jag. Det var kul att träffa Elisabeth och hennes man och barn. De är 6 och 8 (barnen alltså) och jag har alltså inte träffat dem innan!

Sen blev det tisdag och jag och Carro gick en runda i stan. Isaac rådäckade i selen och jag shoppade ett par skor till Sam, en mössa till Isaac och ett par tossor han kan ha utomhus.


Sen åkte jag hem och träffade mamma. Hon stannade hemma med sovande Isaac medan jag åkte till Coop, och när jag kom hem hade han skrikit trumhinnorna av henne. Det enda som hjälpte någorlunda var att vattna blommorna med Isi 11 kg på höften. På kvällen kom Emily, Manda och Beckie och sa tack och adjö för denna gången. Och ja, det var typ det det!

Nu måste jag gå och göra köket i ordning och sen ska jag gå och plocka fram kläder till imorrn, tänkte dra upp i bergen en stund på morgonkvisten. Sen blir det nog Tesco och förhoppningsvis lite ridning på eftermiddagen.

3 comments:

Emily said...

Kort men jäkligt intensiv visit kan man lungt säga, men jag är så glad att vi ändå lyckades träffas tre gånger. Det är så himlans skoj varje gång du är hemma!! Jag har också haft super härliga dagar, fyllt mina batterier för nya äventyr! I kväll behövs det, först jobb hela dagen, sen springa en runda, sen kommer skuttungen o busar med oss sen är det en fixar helg på schemat! Skypa i veckan tycker jag!

Stora kramar

Tobbe said...

Tack vännen, som vanligt kul att ha er här. Hoppas jag kan hitta tillfälle att komma i höst...?
Var det svårt att hitta i Lund? Visste du inte att GPS fanns i handskfacket....?
Kram Pappmoffa

Unknown said...

Låter som ett helintensivt liv...blir trött bara jag läser det! Har nog glömt hur det var och att man faktiskt klarade av det. Helt underbara troll du har och vad de växer! Menar jag såg dem i slutet av augusti så det är ju inte såå längesen. Hittar inget foto på lilla handsingen...kanske på Pixboxen.
Kram
Mosmos