Tuesday, October 5, 2010

Gnäll

Idag har jag haft en så himla jobbig dag. Eller när jag tänker efter så har det varit såhär de senaste två veckorna ungefär. Sam har kommit in i en ny gränstestarperiod och Oh my kan han testa. Det känns som om våra dagar är fyllda med skrik, gråt och ilska. Och det känns som om det enda vi gör är att säga nej och skälla på honom. Det är faktiskt inte ett dugg roligt, någon som vill byta mot en snäll ko? Han är så jäkla långsint också, blir arg för typ ingenting och är arg i en timme eller två. Och idag har det känts som om alla mina ansträngningar för att göra honom och Isaac glada och nöjda varit totalt förgäves, jättejobbigt. Dessutom har jag ont i huvudet. Så jag ska nog gå och lägga mig.

God natt!





1 comment:

Anonymous said...

Kära dotter! Först vill jag säga att det är tillåtet att gnälla och beklaga sig. Det är inte alltid roligt. Ingenting är alltid roligt och med barn kan det vara riktigt oroligt ibland. Nu är ju 2,5 åringar allmänt erkända för att vara en prövning för sin omgivning så ingen är nog särskilt förvånad att ängeln i vagnen kan vara en terrorist med det envisa och starka arvet han dessutom har. Du hade en god idé att läsa Juul igen - kan du redan nu vända Sams styrka och envishet att gälla hans egen utveckling och positiva utmaningar så kommer han att snart kunna allt som finns att kunna. Annars får du trösta dig med att han kommer att bli helt underbar som vuxen! Puss mamma