Sunday, March 27, 2011

mobilinlägg - i love my phone

Nu provar jag att blogga från mobilen. Ligger i sängen bredvid snusbebisen Isaac och Sam sover gott i traktorsängen. Det är söndagen efter omställning till sommartid och jag är nöjd. Om det bara kunde vara sommartid året runt!

Vi har haft en städdag och huset skiner. Elisa lekte med barnen i morse medan jag skrubbade nedanvåningen och sen städade hon övervåningen i sann jämställdhetsanda. För att bättra på statistiken mekade paddy med min Volvo flera timmar. Sam håller nog på att få de sista mjölktänderna, två kindtänder i överkäken. det har medfört feber ett par dagar och diarré. han har fått blåsor i rumpan trots att vi bytt så fort vi bara kunnat. halva dagen har han legat naken med rumpan i vädret och varit ledsen. vi har vädrat och pudrat med specialpuder och nu ikväll satte jag på sudocrem, en barriärkräm som idomin ungefär. han var glad ett par timmar när han var iväg med Dominique och Colin, de var på lazy bean och käkade lunch.

imorgon är det jobbdags och jag tror det blir mycket att göra för kira och Linn har varit i gbg på tur-mässan.

god natt på er! mamma håll utkik i brevlådan i veckan! och emily jag hoppas vi hinner skypa, nyfiken på alla hus ju!

No comments: