Tuesday, March 29, 2011

Nerkrupen igen i min varma goa säng, bredvid Isaac som susar ljuvligt rytmiskt och lugnt. Han har sovit i tre timmar resan. Jag har börjat fundera på att sluta amma. Inte för att det inte passar oss längre men för att jag har en så sjukt stor aptit. Jag ser ut som ej flodhäst och borde väga 15 kg mindre. Det är som om jag är helt bottenlös och omättbar. Det är jättejobbigt och det känns som om jag har någon ätstõrning.

Problemet med att sluta amma är att jag måste hitta på ett annat sätt att söva honom. Jag vet att miljontals barn somnar varje dag utan putte, men ett av mina ordspråk lyder "if its not broken - don't fix it". Vi somnar lätt, sover länge och vaknar bara ett par gånger per natt för att byta sida. Verkligen lyx alltså. Samtidigt är han långtifrån så envis som Sam, och tar förändringar mycket bättre. Han äter bra med mat på dagen.

Någon dag Ska det ju ske.

Imorrn Ska jag jobba en stund och sen kanske upp till Hanna, hon behöver motionshjälp till hästarna. Bara ett par veckor kvar tills vi får träffa hennes bebis, så himla spännande!

Beckie vad roligt med en kommentar från dej. Jag ser fram emot grötfrukostar i juni Hihi.

3 comments:

Anonymous said...

Ha, va härligt att du börjat blogga från mobilen. Då kommer det att dugga tätt här i fortsättningen?! Det ser underbart ut med lekpojkar som kan vara ute utan mössor o vantar o klumpiga overaller. Vatten är en outsinlig källa till glädje, säger mormor som just klivit upp ur ett härligt bad;) Vi är lovade lite vår här till helgen - ska bli underbart om det blir så! Vet inte vad jag ska säga om dina överflödskilon... jag har fortfarande mina kvar...:D men du är envisare än jag - eller hur? puss mamma

Tobbe said...

På tal om kilon så måste jag nog också sluta amma....
Jag tror att det ordnar sig självt när du slutar amma (så småningom) och kan komma tillbaks till ett normalt "ät-liv" ?? Du gillar ju hälsosam mat....fast ju också choklad och kakor (ligger i släkten...)
Ha det gott och tack för blogg!
Pappmoffa

Emily said...

Vänd på dina tankar, du vill sluta amma men är rädd att den goda sömnen störs. Det förstår jag att det vill man ju inte göra. Men det är här du ska vända på tankarna, var inte orolig för att det ska hända, det finns inget som säger att du o Isis ska kunna fortsätta att sova gott fast bröstet byts ut mot en flaska, gröt eller liknande...du är som din mamma skriver envis, så även detta kommer du klara galant.

kramkramkram