Wednesday, December 23, 2009

God Jul


Fortfarande inga news härifrån, men vi har det mysigt ändå! Shoppingtrippen till Cork igår gick bra, jag inhandlade väl inte så hemskans mycket men mammas armar blev långa av tyngden från kassarna :D


Idag har vi varit på Farmers Market i Cahir. Jag mindes varför jag inte brukar gå dit. Det är faktiskt lite pinsamt, typ 7 stånd och alla hoppas att man ska köpa deras gåsleverpaté eller sheperd's pie. Vi fick i alla fall med oss åtta äpplen från den lokala äppleodlingen, supergott. Efter FM gick vi på barnrastarrunda vid slottet och ner mot Swiss Cottage. (Här hade jag tänkt lägga upp en film på Sam men min telefon ligger uppe i vår säng och jag kan inte hitta den och vill inte väcka Sam så det får vara så till imorrn.

På eftermiddagen gick mamma en promenad i bergen och jag och Sam åkte en runda för att se om han ville sova. Det ville han inte så vi stannade en stund hos Irene och drack kaffe. Inte somnade han på hemvägen heller vilket resulterade i att han var dödstrött hela eftermiddagen och inte alls på bra humör. Lägg till på det att han är jättemammig... I alla fall lyckades vi hålla honom vaken till halv åtta och sen dess sover han gott (med två snabba uppvak). Jag och mamma kollade Marley & Me och jag grät men inte lika mycket som när jag läste boken.


Imorrn är det julafton där himma men vi tänkte inte fira imorrn tror jag, vi kör på irländska konceptet och firar den 25e. Nu har jag bestämt att bebisen får stanna till nästa år, basta.


Ha en riktigt mysig jul allihop, tills vidare bjuder jag på en 41veckorsbild som de flesta av er redan sett på pixbox (morfar du kan blunda om du tror jag ska spricka ;))



1 comment:

Emily said...

hahhahaha kan verkligen förstå dig!! Då håller vi tummarna för att han stannar en vecka till!! ÅÅÅÅ då kommer han vara pyte liten när jag kommer!! :) God jul till er alla hälsa Iren o mamma o Paddy, Sam o alla djuren!! Puss o kram