Thursday, December 10, 2009

Nu kan man verkligen kalla det väntans tider. Det finns nämligen inte så mycket annat att göra när man inte kan knäppa några jackor, mammatröjorna är för korta och det inte finns någon i närheten som kan hjälpa en på med skorna! Som tur är är Sam på bra humör för det mesta och lycklig om han får rota omkring bland saker.

Jag har märkt att förvärkarna blivit lite starkare, det gör nästan lite ont fast inte riktigt. Mer en öhhh känsla. De kommer med allt från 15 minuter till 40 minuter emellan och så har det varit ett par dagar nu. Det känns väl inte direkt som om något är på g än, men jag har Irene på helspänn, hon vågar inte lämna telefonen ifrån sig en sekund haha. Och Paddy får inte köra några långturer heller. Fast på onsdag får han köra upp till Ikea om jag inte föder barn, för då kommer min lilla mamma! Hon kunde inte vänta längre och tänker nog hjälpa till att trycka ut ungen haha. Det ska bli supermysigt i alla fall att ha henne här över jul och allt! Längtar efter dig!

Idag har jag och Paddy och Sam varit en snabbis i Cork. Han behövde nya byxor, jag behövde köpa lite julklappar och Sam behövde tydligen en sån där filtbräda med Peppa Pig, med filtfigurer som man trycker på på en filtbräda. En bok med monster fick han också. När vi hittat jeans till Paddy skickade jag dem till cafeterian och jag shoppade födelsedagspresent till Paddy och julklapp till Enya. Till Paddy blev det en Rochaskjorta (pappas favvomärke) och ett Rochaskärp och Enya får ett fint armband med diamanter.

Imorrn ska jag till Clonmel och hämta två fotografier som jag ramat in och shoppa lite till. Jag har hittat ett fint halsband åt mig själv haha undrar om jag är värd det? Enya följer nog med som sällskapsdam.

Jag har en liten bild på en stor mage att visa, och en liten film på en vild knodd i magen!




3 comments:

Anonymous said...

Haha! Nu syns det ju att han letar efter utgången! Hoppas att han kommer snart! Det gör i alla fall jag! Puss

Tobbe said...

Ta det nu lugnt! Vi sa ju den 17:e !!??

Det blir säkert bra är han än kommer, bara han kommer före tomten!

Lycka till kramar från
PappMoffa

Unknown said...

Som vanligt så powertittar jag på din dagbok...alltså blir det kommentarer på flera inlägg på en gång. Alltid lika roligt att läsa vad du skriver. Du har nog ärvt mormors skrivgen (som även din mamma har). Att skriva vardagligt men ändå så att man vill fortsätta att läsa.
Önskar verkligen att jag också kunnat följa med Ulrika och få se ditt hus, leka med Sam och vyssja bebis. Jag menar Sam har ju faktiskt inte fått smaka moster Hajjns (världens bästa pannkakslagare) pannkakor :D
Tänker på dig varje dag och önskar att din lilla bebbe ska komma ut...fast när man ser filmen så kanske det är lugnare för dej att han är därinne?! Hehe..
Ha det gott, gumman och pussa på den lille godingen som hoppar lika duktigt som en groda.
Kram
Mosmos