Monday, December 21, 2009

Intet nytt på västfronten....

Idag har vi varit på ultraljud, jag och mamma. Vi fick se en härlig ansiksbild av liten i magen, han låg och gapade och stängde munnen som en liten fisk! Allt såg bra ut, det finns gott om fostervatten, han rör på sig och hjärtat slår fint. Dessutom är det fortfarande en pojke "inte det minsta blyg" sa doktor Veejay. På lördag ska jag upp på förlossningen för en undersökning och så ska de kolla vattnet igen. Så länge bebisen har gott om vatten och moderkakan inte börjar bli gammal och igenkalkad så har bebisen det bra, och han såg onekligen nöjd ut där inne måste jag säga. Att hans gamla mamma längtar ihjäl sig verkar inte bekomma honom :D


Att ha mamma här har verkligen piggat upp mitt humör. Jag får massor av hjälp med Sam fast han är jättemammig just nu. Men det är skönt ändå att ha någon att klaga för, som lyssnar och tycker synd om haha. Vi har faktiskt hunnit med massor, byggt ett litet hus till Daisy bland annat:




Och imorrn ska vi åka till Cork igen, bara jag och mamma. Lite shopping, lite fika kanske och bara ströva omkring och fördriva tiden. Idag har vi varit och simmat med Sam, åh vad lycklig han blev. Han satte sig till och med frivilligt i bilen! Här kommer två små filmer:







Nu ska jag gå och slå in lite julklappar!

5 comments:

Unknown said...

Åh, vad härligt det såg ut! Kan verkligen tänka mig att du njöt av att vara lite "viktlös" :D. Är Sam van vid att bada och simma? Han var ju jätteduktig!
Skönt att de har kollat så allt är bra med både dig och bebbe.
Tänkte skriva att "tänk om han föds på julafton, då måste han heta Adam..." kom på sen att men vänta nu.. det var ju inte Adam utan Jesus och det är kanske inte aktuellt att döpa honom till det hihi.
Ha en mysig dag i stan i morgon och då tycker jag att bebbe kan va shysst och vänta till efter shoppingen.
God Jul och kram
Mosmos

Emily said...

hahhahhahha nej Jesus är kanske inte ett namn som jag hade valt om jag var du!!! hahahhh vilka härliga filmer, så duktig han är i vattnet!!
Vilket fint hus Daisy ska få, men har ni inte redan ett hus eller är det Bexis?
Kramkram Emily

Mandisen said...

Vad söt och fin har är i sin lilla badmössa! Och du är ju smidig som en gasell i vattnet. Skönt, eller hur?! Jag älskade mina vattengympa-pass under graviditeten. Har du provat att låta Sam hoppa ner i vattnet utan att ta emot honom? Vi tränar det på babysimmet nu. Instruktören menar att det är ju så det är i verkligheten när man hoppar i. Hur läskigt som helst!

Jag lägger in mitt veto på Jesus. Fast det är ganska kul när man säger det med spanskt uttal! "Chesos", du vet! Hahaha! Men NEJ, ingen Jesus! Isacc är fint tycker jag. Men han får väl se till att komma först antar jag. Såg att tickern är borta nu... Sorgligt. ÅH, KOM NU BEBISEN!

Mandisen said...
This comment has been removed by the author.
Tobbe said...

Moffa hejar också på lillpågen - se ti o kom ut till sillen o snapsen!!
Han kan ju heta Sillen??

Jag vill också följa med till Cork o fika!

Ha en underbar jul och krama alla jag känner!

Papps (Moffamoffa)