Tuesday, April 6, 2010

Bilder och filmer

Inte så mycket text idag men desto fler bilder och filmer! Filmerna är från min kamera och jag har inte orkat lista ut hur man redigerar....


Vi börjar med en bild på den nakne kocken, den irländska versionen :D Kakan blev sådär, Ikeakex i smeten var ingen höjdare! Underhållningsfaktorn var hög.




Sen har vi en klassisk bild på ett barn i en vattenpöl. Vems barn det är vet jag inte, han var i alla fall inte alls plaskblöt in på bara blöjan när han var färdig hihi.



Här posar Sam och Ian, den senare har just tappat sina framtänder! Tänk att min pågablära också ska göra det en dag *snyftar lite*



Sen måste jag bara få tipsa om mina supergoda scrambled eggs, Paddys morgonfavorit! Just till denna har jag stekt lite lök, paprika och broccoli, och sen hällde jag på 6 ägg som jag vispat ihop med lite buljong (går säkert att ta typ aromat eller örtsalt), en skvätt mjölk, peppar och garlic italiankrydda. Här hade jag även hackat i en tomat. Sen fick det puttra på lagom värme medan jag grävde runt så det blev scrambles. Mums!

Sam och pappa Paddy ritar, så sött! (fast inte lika sött att Sam har ritat med en blå penna på sidan av öppna spisen....)


Och sen bjuder vi på en film, Sam i badet.

Och en på Sam som rymmer efter att vi ytt bajsblöja...

Nu får ni vara nöjda för denna gången :D

4 comments:

Mandisen said...

Både jag och Milis är helnöjda! Tackar så mycket!

Anonymous said...

Nöjd blir jag väl aldrig, men det kändes roligt! Han är så himla härlig! Fint bord ni skaffat till Sam och med alldeles lagoma stolar till!
Mackan lät smarrig, kanske provar den en dag... puss mamma

Nellyliten - "Den galna bebisen" said...

Han är för härlig, er äldsta son!! Så himla söt i sitt förkläde. Isac den lilla sumon är också helt bedårande:)

Unknown said...

Nu har jag läst ALLA bloggar sen ett tag tillbaka. Det var så himla mysigt att träffa er :D Sam är ju en goding, så himla försigkommen och duktig. Han kommer nog att bli nåt stort, typ en ny Salvador Dali eller nåt med den kreativa sidan han har. Känner mig helt nöjd med att jag fick "reggegunga" Isaac till sömns...ända tills hans mormor och jag fick för oss att vi skulle förbereda honom för kommande bilfärd och skulle börja klä på honom ytterkläder... Jösses vad stark han är i sina armar! Nu, när jag är lite lite äldre, förstår jag inte hur du orkar med allt du skriver om i din blogg. Vilken fantastisk mamma du är, Kajsa! Kram från världens bästa pannkakslagare