Thursday, April 29, 2010

Bröllopstal och kläder

Nu har jag haft en sån där oinspirerad vecka igen. Fast var dag så tycker jag att jag tänker "det här borde jag skriva om i min blogg" så blir det inte så när jag väl satt mej här på kvällen. De sista kvällarna har jag faktiskt suttit och filat på ett tal till Hannas bröllop, det kommer bli kanon. Men det har jag ingen inspiration till idag heller, dessutom är jag skithungrig och känner för att laga en stor skål med snabb-fusilli och majs och dressing och bara vräka i mej, men det förstår jag ju att jag inte kan. Eller kan och kan, men det är liksom som att be om fler bilringar. Imorrn blir det i alla fall promenad i bergen hoppas jag, och Paddy ska göra ett nytt försök att passa mistluren Isaac. Idag lämnade jag honom med Paddy i en timme när jag åkte till Irene och han var helt förstörd när jag kom tillbaka. Inte arg så som Sam kunde bli i den åldern utan verkligen helt förstörd. Jättejobbigt för både Isaac och Paddy och mej såklart som inte kan åka någonstans utan honom. Men imorrn provar vi igen, jag matar och sen sticker jag och så får Paddy lägga honom att sova i vagnen. Håll tummarna att det går bra!




Jag har provat min symaskin för första gången, det gick jättebra. Resultatet blev inte skitsnyggt men den får vara prototyp. Isaac har börjat dregla en del så här ser ni Kajsas egenhändigt sydda dreggellapp *tadaa*





Här ligger Isaac i gräser och myser, och katten och Daisy också!



Den här bilden lyckades jag knäppa från köket, ville inte störa. Hur sött som helst. Han hade burit bort henne där, satt sej ner och gosade med henne.

Så här på ett ungefär kommer Isaac och Sam se ut på bröllopet. Det är helt ok kläder som jag kan använda sen efter också, och det funkar bra för Sam att leka i dem under kvällen.


Öh, nu är klockan halv tolv. Jag ska försöka skriva snart igen, men sen klockan åtta har Isaac vaknat tre gånger och ätit och jag har inte ens plockat undan i köket. Nu ska jag borsta tänderna och hoppa i säng.

4 comments:

Mandisen said...

Åh, jag vet hur svårt det är att få ihop det. Man vill så mycket men det finns bara så många timmar på dygnet. Och jag har ändå bara en liten plutt... Vilka fina bilder! Och kläder. Overallen som Isaac har är riktigt fin! Vilka härliga färger. Du är så duktig som orkar fixa med allt, och dessutom tycker att det är roligt!

Du, jag tror att jag gör så att jag skickar med majskrokar med någons packning om en och halv vecka. Det är nog bättre än att skicka dom. Så kan både Sam och Isaac mumsa krokar på bröllopet. De är superbra. Både som en avledningsmanöver men också som ett snack. Emilia äääälskar dom.

Jag är så ledsen att jag inte får träffa dig om några veckor men men. Det är ett eget val jag gjort and I will stick to it. Jag kan nog i ärlighetens namn säga att vi ändå inte haft råd... Om vi verkligen hade tackat ja så hade man ju fått lösa det på något sätt men just finns det inte en krona över. Och då ska ändå CSN få närmre 8000 kr av oss nästa månad... *Suck* Jag längtar tills vi båda kammar hem lön igen...
Kram på dig och dina underbara pågar!

Mandisen said...

Ja, det tenderar att bli romaner.Jag antar att det är ett tecken på att vi inte hinner prata så mycket som jag hade velat och behövt. Det finns alltid tusen och en saker jag vill säga dig... Tack själv för en mysig blogg ;).

Nellyliten - "Den galna bebisen" said...

Så söta dina små pojkar är!! De kommer bli jätte fina i sina finkläder. Bröllopstal - ja, det är inte kul att skriva, tycker inte jag i alla fall. Jag var ju brudtärna på en av mina äldsta vänners bröllop i februari och skulle hålla tal. Det gick bra och så här i efterhand är det ju inte så farligt, men jag gillar inte att tala inför mycket folk. Linda, bruden, kommer i alla fall ihåg mitt tal, det enda, för jag tabbade mig lite, men alla tyckte det bara var kul:) Lycka till!!

Emily said...

ÅÅÅÅÅ vad fin Isaac kommer att vara på bröllopet!!! Så stor han har blivit, tycker att han växer så att jag nästan hör honom knacka. Vilken bedårande liten kille han är, jag bara smälter av att titta på bilden.
Tusen tack för att du hjälpte till så mycket med talet!! Du är underbar!! Eller vi är underbara jag gjorde ju trotts allt presenten hahaha!!
Både tal och present kommer bli så bra och vi alla kommer vara så snygga!! Hihihih f-n vad jag längtar och så skoj vi kommer att ha...håller tummarna för att Isaacs tajta rem till dig släpper lite så att en och annan tjej får lov att hålla honom på bröllopet och avlasta din arm lite. Hoppas kan man alltid.

Stora kramar