Friday, April 2, 2010

Ekplankejävel

Jag hatar ek. Jag har gjort en låda av ek som vi ska ha ved i under öppna spisen. Men när jag fick den från sågverket var den bara sågad, inte hyvlad. Äh, tänkte jag det är väl bara att slipa med sandpapper. Jag hatar ek. Det är så jävla hårt. Jag har slipat så jag fått ont i armar, rygg och säkert någon annan stans också. Och ändå har jag bara gjort knappt en sida.... Här till vänster ser ni där jag har slipat och till höger det som inte är slipat än...

I tisdags var jag och Isaac hos barnmorskan. Vi vägde och mätte och Isaac tyckte det var jättemysigt att ligga i vågskålen och kisssade för en gångs skull inte ner Liz. 12 veckor gammal väger Isaac 7790 gram och är 63.5 cm lång. Han ler hela tiden och har börjat försöka vända sig. Eller, hårdträna får man nog säga för åh vad han kämpar. Det SKA gå! Och häromdagen låg han på mage och så gick jag och hämtade en pyjamas och när jag kom tillbaka så låg han på rygg. Men jag såg inte själva rullningen själv så det kan ju lika gärna ha varit en leprechaun.




Idag har jag och Kira varit på promenad i bergen, en och en halv timme med barfotadopp i en bäck som vi var tvungna att ta oss över/igenom. Uppfriskande! Svetten rann längs min rygg och det är skönt att få ta ut sig lite. Jag må vara en bergsget i sinnet men jag tycker faktiskt det är härligt att gå i bergen! Och ännu härligare blir det ju med lite sällskap. Idag hade vi även stavar med oss, för lite extra stabilitet.

Nu är det faktiskt så att Paddy är hemma ikväll. Jag ska gå och chatta lite med honom och sen blir det tidigt i säng för min del. Hoppas jag kan skriva lite snart igen, jag vet att jag hade mer att berätta.



Man enough att leka med dockvagn. Med grävmaskinen i såklart! Tuffa killen älskar att mata hönsen med hästmat.

Idag såg jag årets första lamm ute!

2 comments:

Tobbe said...

Planhyvel!! borde du testa - eller en slipmaskin med ett band som går runt...."bandslip" - borde vara mer effektivt!! Men visst är ek HÅRT!
Mysig liten fot och härliga pågar på Irland. Grävmaskinist och dockvagnsförare - varför inte??
Kram och hälsa alla från Moffa!!

Anonymous said...

Hm. Inte ens mitt nya verktyg, dremeln, hade nog varit till nytta på den där jävla ekplankan. Jag vet precis hur de är! Liksom ONÖDIGT hårda... ;) Vilken underbar vinkel du hittade på det där fotfotot! Han är bara helt oemotståndlig! Är det sant att inte jag får se er förrän i juli? Puss mamma