Friday, June 11, 2010

Emilias bok

Igår på banken hörde jag Sveriges bidrag till ESC! Lite häftigt.

Nu är grabbarna friska som små nötkärnor och pigga och glada. Klockan 6:19 var vi uppe i morse, hela gänget utom Paddy. Jag var så trött att jag somnade med Isaac senare... Sam sov också middag vilket resulterade i att han inte alls ville sova klockan 20. Två timmar tog det innan han däckade. Han var inte alls ledsen så han fick vara där inne själv, och jag tittade in med jämna mellanrum.

Idag tänkte jag visa er hur fin boken blev som Emilia fick i ettårspresent! Eller mest är det kul för mej själv att se om hundra år när jag läser den här bloggen igen, men ni får också njuta lite!













Sam håller verkligen på att utöka sitt ordförråd nu, nu kommer han med ord själv, som vi inte sagt just då. Inte "titta Sam en blomma" och så säger han "moja" och så säger jag jaaaa. Utan mer när vi tittar i böcker t ex så säger han "mamma wellies" (mamma gummistövlar) och "daddy wellies" och en massa andra saker som jag såklart inte kommer på nu... Hm teflonminnet får börja skriva ner saker.... När jag skulle gå in och lägga honom för trehundrade gången ikväll så var jag på väg ut när Sam sa: "Hey, tiss! and Tom tatt!" och pekade på kinden, så jag fick snällt gå tillbaka och ge honom och katten en puss. Nu vaknar Isi!

2 comments:

Tobbe said...

"this is my life, my friend...." - jag tycker låten är jättebra och hon har så mycket feeling i rösten....känns äkta på ett bra sätt!
Superfin bok till Emilia!
Du är SÅ duktig!!
Stor kram till alla från dubbelmoffa!

Mandisen said...

Ja, den är underbart fin, boken. Men du måste nog slipa på bindningen för E tog av och åt nästan upp alla snörena inom loppet av tio minuter! Jag funderar på att man skulle sätta i såna där färgade, lite elastiska plastband som var så poppis när vi var små. Minns du dem? Jag kommer ihåg att vi hade massor av rullar i alla dess färger när vi pysslade på dagis. Jag måste kolla på Panduro nästa gång jag är i stan om såna fortfarande finns.

Vad roligt att Sam pratar så mycket! Gulligt med "tiss"! Så mysigt! Klart att du måste pussa godnatt!
Milis varken går eller pratar. Hon är så nöjd med sitt "gagagaga" "dadada" och "eeeeeeh". Vi fattar ju ändå liksom. Men det kommer mer och mer. Alla jag pratar med säger att jag ska njuta lite nu medan jag fortfarande vet var jag har henne och inte behöver springa runt som en tok. Jag antar att det stämmer. Men hon städar ju i alla fall! Värsta städmanin har hon! Hahaha, undra var hon har fått det ifrån med två så slarviga föräldrar!