Sunday, June 27, 2010

Midsommar

Hej och god kväll. Klockan är åtta och båda grabbarna är däckade. Det har varit en vacker dag men rätt så blåsigt, vi har varit ute hela dagen och gjort färdigt staketet, har bytt ut det som satt mellan huset och skjulet som såg helt skabbigt ut. Det var ett gammalt pinnstaket ca 60 cm högt och innanför det hade vi 1.20 högt nät... Nu är det mycket vackare, och definitivt mer praktiskt. Bild kanske kommer imorrn.

Här kommer i alla fall en liten film på Sam Columbus Duracellkanin Hallinan som far fram längs vägarna.


Och en på lillebror som inte alls tänker sova bara för att jag sjunger Trollmor. Tydligen sjunger jag jätteroligt, alltid nåt!


Midsommar blev jättemysig, jag och Jenni och Linn och Paddy åt god forell och potatissallad och sallad och hemmagjord guaca med mer än 1.5 % avocado ;) Mätta och glada var vi fast vi fick ändå plats med ett par liter jordgubbar senare på kvällen. Hanna hade också lovat att komma men mitt på dagen kom hon på att hon hade viktigare saker för sig och inte skulle hinna. Nog sagt om det, vi hade jättemysigt ändå.

Nu är det snart juli och snart dags att åka till Sverige på semester! Jag har beställt strålande sol och en varm och go Bosarpasjö! Så här ser schemat ut för tillfället:

19e juli, ankomst till Sverige, hemma hos pappa ca 16.00

20e juli, träff med prästen på kvällen

21a juli dop för Isifisi

22 juli åker vi till stugan. Vill någon komma upp någon av dagarna kan jag kolla hur det står till med den andra stugan, det kanske går att ordna sovplatser. En av dagarna åker vi till Skånes djurpark

26e juli kommer vi till Malmö igen. Har inget planerat förrän

31a juli, åker till Skövde och morfar.

1a augusti kommer vi tillbaka på kvällen

3e augusti åker vi hem till Irland igen!

Säg till om och när ni vill vara med! Nu ska jag gå och städa köket.





3 comments:

Tobbe said...

HAHAHAHAHA så härlig Sam är när han cyklar och hamnar på rumpan i studsen!! Visste du inte att Ajajajajbuff är en ROLIG sång??
Vi har ändrade planer - vi kommer att vara med er i stugan den 23,24 och 25. Vi följer gärna med till djurparken....men det finns tyvärr inte plats till fler människor just då! Inte för övernattning i alla fall (om inte det finns plats i Burmans stuga?)
Kram o hälsa!
Pappsmoffa i gykanet

Mandisen said...

Midsommar både lät och såg mysig ut! Vilket späckat schema ni har! Jag har glömt att svara dig men vi följer gärna också med till parken. Om det finns plats för oss tre att söva över så låter ju det mysigt... Men det finns det kanske inte. Då får vi köra hem helt enkelt.
Vi ser verkligen fram emot att ha er här hemma!
Kramar

Anonymous said...

Uppkopplingen här i skogen tillåter inte visning av filmerna... snyft.. får vänta tills jag kommer hem.
Jag tänkte idag att du borde få något pris för bästa bloggen! Så mycket vardag och fest vi får vara med och dela tack vare att du bjuder in oss! Tack för det, gumman!
Längtar mycket efter er!
Puss och kram
mamma