Wednesday, June 23, 2010

Film åt alla.

Nu har jag skrapat ihop en liten film till er!

Funkar den inte finnns den här också http://www.youtube.com/watch?v=VDaeAFubV1o

Idag har inget funkat som det ska, Sam vaknade arg som ett bi och har varit sån hela dagen. Tills han däckade klockan 17... Ingen jättehöjdare. Och han har ärvt sin mammas "den som väcker mig får sota för det" så vi lät honom sova. 19 vaknade han pigg som en mört och nu är klockan 22:30 och han och Paddy har precis gått och lagt sig. Där rök vår vuxenstund! Men det gjorde inte så mycket för Sam och jag och Isaac har "bakat en kaka" av ett trä-uggle-huvud som är vitt, och en fyrkantig plastbytta. "Uggla" sa han klockrent när vi hittade den, sen sa han ho hooo. Sen blev det ett ägg och vi knäckte det i byttan och rörde runt. Oj, bakar du kaka? sa jag. Ja, sa Sam. Vad blir det för en kaka då? Chockilau sa han och doppade fingret och stoppade in det i munnen! Mums sa jag! Ska vi bjuda pappa? Ja, sa Sam och doppade fingret igen och sprang iväg med pekfingret i högsta hugg till pappa som satt och tittade på fotboll. Jag följde efter och berättade att han skulle smaka på Sams finger. Det gjorde han och undrade varför. Han har precis haft det i rumpan, sa jag och fnissade. Fast sen berättade jag att vi hade bakat chockilaukaka av ett uggleägg.

På fredag blir det midsommarfest här. Eller fest och fest, Hanna och Liam kommer och Linn från Fermoy, och Jenni och kanske hennes Aidan. Jag ska baka cupcakes!

3 comments:

Anonymous said...

Oj, vad vi skrattade! Du skriver lika roligt som din mormor gjorde! Jag ska se om jag hittar några små kåserier hon skrev när vi var små. Hoppas att det lilla vilddjuret sover ikväll så att mamman och pappan får prata lite i fred nån gång... Isaac verkar vara en sommarbris jämfört med virvelvinden Sam.
Puss och kram
mamma och Anders

kajsa said...

Ja vad skoj det hade varit! När du säger sådär får jag alltid gå tillbaka och se vad jag skrivit, jag har en förmåga att inte läsa igenom efteråt...

Idag somnade de tidigt men Enya kom och hälsade på så det blev inget vuxen"prat" idag heller. ;)

Mandisen said...

Vilken söt film, (som vanligt), och vilket gulligt inlägg! Er roll-lek med baket påminner mig om sången "Det gåtfulla folket".
"Där går en flicka
som gjorde en ö av femton kuddar.
Där går en pojke
och allting blir glass som han snuddar."
Härligt med fantasi eller hur?! Det gäller bara att inte slå den ur dem och ersätta den med den tradiga verkligheten... En viktig och stor uppgift vi har där...
Saknar dig så men snart ses vi! Hoppas att ni hade ett mysig midsummer-party!
Kramar